ارسلان کامکار آهنگساز و مایستر ارکستر سمفونیک تهران در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: بخش رقابتی در جشنواره موسیقی بسیار مهم است زیرا این بخش ،گروه‌های برتر را مشخص و جامعه هنری معرفی می کند، همچنین اگر می خواهیم جشنواره موسیقی تاثیر زیادی بر پیشرفت موسیقی داشته باشد باید به صورت رقابتی برگزار شود.

این آهنگساز در ادامه افزود: جشنواره موسیقی باید همراه با شور و هیجان باشد زیرا موسیقی با هیجان عجین شده است در نتیجه موسیقیدان باید به کمک شور و هیجان حس خود را به مخاطبان منتقل کند، همچنین گروه‌هایی که در جشنواره شرکت می کنند باید با انگیزه باشند زیرا انگیزه سبب می شود تا هنرمندان جوان، موسیقی را به اوج خود برسانند.

مایستر ارکستر سمفونیک تهران در ادامه بیان کرد: همچنین باید از گروههای برجسته و حضور اساتید در جشنواره بهره مند شویم زیرا گروههای برجسته و اساتید اعتبار جشنواره هستند و حضور اساتید سبب می شود گروههای جوان با انگیزه بیشتری به اجرای برنامه بپردازند.

ارسلان کامکار در ادامه تاکید کرد: جشنواره موسیقی با فستیوال بسیار متفاوت است زیرا جشنواره رقابتی و فستیوال یک جشن است به همین دلیل باید در طول یک سال چندین جشنواره برگزار شود یعنی اینکه برای موسیقی سنتی ، پاپ ، کلاسیک و... به صورت جداگانه این جشنواره ها را برگزار کنیم.

این آهنگساز در ادامه افزود: همچنین ارکستر سمفونیک تهران دوشنبه 30 بهمن در بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با اجرایی متفاوت به صحنه می رود که از فردا تمرین ارکستر آغاز می شود.