محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در حاشیه حضور در پای صندوق رای در تالار وحدت در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین در  توصیه  به منتخبین صندوق­ های رای گفت:  امروز به منتخبین مردم تبریک می­ گویم که مورد اعتماد مردم قرار گرفته­‌اند. امیدوارم منتخبین مردم در کنار خادمین مردم فضای بهتری را برای پیشرفت و اعتلای کشور فراهم کنند.

وزیر فرهنگ در توصیف صندوق رای گفت: صندوق رای  محل تجمیع اراده های مردم است.

وی در ارتباط با  اجتماع هنرمندان در تالار وحدت برای حضور در این رویداد ملی گفت: تالار وحدت به مکانی برای نشان دادن وحدت جامعه روشنفکر ایرانی تبدیل شد. این جامعه پیشتاز این وحدت، همگرایی و انسجام است. با این حرکت بزرگ و نمادین در برابر همه دوربین‌های داخلی و خارجی، تالار وحدت یک عظمت مهم و ماندگار را به خود دید و این مرهون حضور تک تک بزرگان، پیشکسوتان، فعالان، هنرمندان بزرگ است که من از یکایک این‌ها تشکر می‌کنم و جا دارد که از وزارت کشور و استاندار تهران تشکر کنم که همراهی خوبی داشتند و خودشان هم اینجا در کنار شما حاضر شدند و قرار گرفتند.

وی افزود: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در ایران عزیز همیشه پیشتاز حرکت‌های آرمان‌خواهانه ملت ایران بوده‌اند و هستند، استقلال، آزادی، امید، پیشرفت، عدالت و معنویت آرمان‌های بزرگ مردم ایران هستند که هنرمندان بزرگ ما و اهالی فرهنگ و رسانه پیشتاز این حوزه‌ها هستند.