به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، فرخزاد لایق که در آخرین ساخته خود با عنوان"سفر عسرت" به خوانندگی شهرام ناظری آثار خود را روانه بازار موسیقی کرده بود، این بار با آلبوم "هفت گاه معلق" دنیای جدیدتری از موسیقی را تجربه کرده است.

"هفت گاه معلق" آلبومی بی‌کلام برای کوارتت زهی کلاسیک است که در هفت موومان تألیف شده و تجربه دیگری در برگشودن حجم و باز تعبیری دیگرگون معاصر از موسیقی دستگاهی ایران است.

در آلبوم موسیقی "سفر عسرت" اولین اثر لایق، حجم بر بستر ادبیات غیر تغزلی معاصر بنا شده بود، و این بار چالش تجربی ˈهفت‌گاه معلقˈ، رهایی حجم از بستر کلام و عزم در شکستن مطلق اسارت تاریخی موسیقی دستگاهی در ساحت جبار ادبیات است.

"هفت‌گاه معلق" به نوازندگی ارسلان کامکار (ویلن و ویولا) و فرخزاد لایق (ویلنسل) اجرا و ضبط شده است و نشر هرمس انتشار آن را به عهده داشته است.

لایق در معرفی این اثر در یادداشتی که بر روی آن نوشته است، آورده است: "هفت گاه معلق" روایتی فروتن از تعلیق وجود باژگون ماست و نیز دومین گام معلق من است در برگشودن حجم در ساحت موسیقی دستگاهی ایران.

وی همچنین آورده است:در سفر عسرت سازبندی کلاسیک ایرانی ابزار این گشایش بوده و در اینجا با رهیافتی واژگون یک کوارتت زهی کلاسیک غربی ، بیشتر این هر دو حرکت، ردیف دستگاهی ایران بوده است با نگاهی اما،امروزین است و به رهایی موسیقی کلاسیک ایران از خط تغزل به حجم گونه گون و عیار انسانی می اندیشد که فراتر از غم فراق و شوق وصال به خشم و رنج و حیرت و فریاد سر بر می کشد تا بیرون از حصار تغزل، پای به ساحت گشاده وجودی بگذارد که گوشت و روح و خون دارد و دغدغه ازلی بیکرانش، جز وصف مکرر معشوق، رنج و اضطراب و رهایی جاودانه است.

این آلبوم هم اکنون در بازار موسیقی موجود است.