سروش قهرمانلو خواننده و سرپرست گروه نیوش در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین با اعلام این خبر گفت: گروه نیوش 15 مهرماه برای فستیوال موسیقی کشورهای اسلامی در کشور کره به صحنه می رود.

وی با اشاره به اینکه برای رفتن به این فستیوال نیازمند کمک مقدی وزارت فرهنگ و ارشاد هستند،خاطرنشان کرد:امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد برای رفتن گروه ما به این جشنواره تمهیدات لازم یعنی گرفتن بلیت رفت و برگشت برای اعضای گروه را فراهم کند و این کمترین کاری است که می تواند برای گسترش موسیقی ایرانی انجام دهد.

سرپرست گروه نیوش با اشاره به اینکه گروه نیوش نیز به این فستیوال دعوت شده است، گفت:گروه نیوش از طرف یک دکتر بحرینی که دارای دکترای موسیقی است مورد تایید قرار گرفته است ، همچنین این گروه در این فستیوال هشت اجرا خواهد داشت.

قهرمانلو با اشاره به اینکه این فستیوال برای آشنایی مردم شرق آسیا با فرهنگهای کشورهای اسلامی است، افزود: به طور کلی در این فستیوال کشورهای ترکیه و مصر در حال تبلیغ کردن هستند، همچنین بخش فرهنگی سفارت ایران سعی دارد تا شناخت درستی از ایران در نگاه مردم شرق آسیا شکل بگیرد به همین دلیل گروه نیوش که بر موسیقی اصیل ایرانی تاکید دارد برای شرکت در این فستیوال انتخاب شده است.

این نوازنده با اشاره به اینکه هم اکنون منتظر بودجه از طرف وزارت ارشاد هستند، درباره اعضا و نوازندگان این گروه گفت: در این کنسرت آرش قهرمانلو (مدیر برنامه)، کیکاووس مختاری (کیبورد)، محمد صادق فدایی فرد (دف)، بردیا یوسفی (سه تار) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند، همچنین من به عنوان خواننده و نوازنده سه تار با این گروه همکاری می کنم.