گروه موسیقی هنرآنلاین: فواد سمیعی، آهنگساز نماهنگ محرمی «مسافران خورشید» که به تهیه‌کنندگی محمدجواد آشتیانی ساخته و منتشر شده است، به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در صحبت‌هایی که با آقای ملاقلی‌پور داشتیم، قرار شد در آهنگسازی این اثر گریزی به نوحه‌های قدیمی و نوحه‌هایی که به گوش مردم آشنا هستند بزنیم. در نتیجه موسیقی این نماهنگ تمی از یک نوحه قدیمی دارد.

او درباره استفاده از یک‌ نوای آشنا در آهنگسازی این اثر توضیح داد: وقتی موسیقی برای مخاطب و شنونده اثر آشنا باشد، راحت‌تر با آن همراه می‌شود. هر چند در طول کار روی همان ملودی قدیمی واریاسیون‌های مختلفی انجام‌ شد اما همچنان ملودی قدیمی به نحوی خود را در تمام قطعه نشان می‌دهد و مخاطبان می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

این آهنگساز درباره همراهی موسیقی و نقالی در این اثر گفت: ایده اصلی این‌ اثر توجه به نقالی بوده است، در نتیجه این موضوع اهمیت داشت که در لحظات خاصی نقالی و موسیقی با هم همراه شوند.

او درباره شعر نماهنگ «مسافران خورشید» تصریح کرد: برای اولین‌بار بود آقای برقعی را ملاقات می‌کردم و امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد، اما برای آهنگسازی این اثر بیشتر ایده کارگردان در کل مجموعه مد نظر بود.

سمیعی در پایان گفت: امروز مقوله‌‌های مختلف مانند عاشورا یا داستان‌های ادبی را می‌توان به‌روزرسانی کرد. من نیز در موسیقی این اثر سعی کردم هم از سازهای الکترونیک هم موسیقی آکوستیک استفاده کنم تا میان جوانان پذیرش بیشتری داشته باشد.

گروه نوازندگان نماهنگ «مسافران خورشید» عبارتند از ارکستر زهی: علیرضا دریایی، ویلنسل: محمدحسین غریبی، ترومپت: وحید آقایی، سنتور: وصال صالحیان، عود: برنا بنایی، سازهای کوبه‌ای: صادق حسین‌پور و ثریا حسین‌پور، سازهای الکترونیک: شیرین شفارودی.

حجم ویدئو: 35.97M | زمان ویدئو: 00:06:55