اردشیر کامکار نوازنده ویولن و کمانچه گروه موسیقی کامکارها درباره معضل پیشروی موسیقی در کشور به خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت:‌ فعالیت در عرصه هنر کشور با حس هنرمند همراه است ،و ازآنجایکه هنرمند در مسیر اعتلای موسیقی کشور فعالیت می کند از جایگاه ویژه ای برخوردار است، اما برخی از مسائل جانبی گسترش این عرصه از هنر را وارد حاشیه کرده است.

وی افزود: طی سال‌‌ها اخیر خوشبختانه موسیقی کشور از نظر فنی همچنین اجرای زنده در شرایط مناسبی قرار دارد، ولی بدلیل نبود سرمایه گذاروسیستم اجرایی مناسب و همچنین بازتاب اندک آن در صداوسیما، این هنر جایی برای برقراری ارتباط با مخاطب ندارد.

کامکار درباره مشکلات پیشروی هنرمندان در برگذاری اجرای صحنه ای تصریح کرد: هنرمندان موسیقی کشور برای ارائه آثار خود وهمچنین فرهنگ سازی در این حوزه نیازمند اجرای صحنه ای است،اما نبود سالن مناسب برای کنسرت در کشور، هزینه‌های سنگین تبلیغات محیطی ،اجرایی و نبود یک نهاد حمایتی و تأثیرگذار و اجراهای صحنه‌ای هنرمندان موسیقی کشور را دچار مشکل کرده ‌است.

وی افزود: متاسفانه هنرمندان کشور بدلیل کمبود مدیران اجرایی موفق و حمایت اندک بخش دولتی، هنرمندان به جای پرداختن به کار هنری در ایران بیشتر وقت و انرژی خود را صرف مسائل حاشیه‌ای می‌کنند.

نوازنده ویولن و کمانچه گروه موسیقی کامکارها در پایان گفت: موسیقی برای خروج از بحرانی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند نیازمند حمایت بخش دولتی است که در این زمینه امیدوارم مسئولان توجه بیشتری در این باره به موسیقی کشور داشته باشند.