گروه موسیقی هنرآنلاین: برگزاری کنسرت‌های پاپ همواره با حواشی بسیار همراه بوده است؛ از انتخاب لباس‌های عجیب خوانندگان تا ویدئوهایی که پلی‌بک خواندن یا ساز زدن نمادین افراد حاضر در کنسرت را به نمایش می‌گذارد. تازه‌ترین اتفاقی که در یکی از این برنامه‌ها رخ داده مربوط به گرشا رضایی در کنسرت‌ زاهدان است؛ جایی که او در پاسخ به انتقاد یکی از مخاطبان که می‌گوید پلی‌بک نخواند، واکنشی عجیب نشان می‌دهد.

توهین و تمسخر مخاطب

در این کنسرت که فیلم آن به تازگی منتشر شده، رضایی با لحنی تحقیرآمیز شروع به گفتگو با مخاطب می‌کند و از او می‌پرسد: می‌دانی پلی‌بک چیست؟ وقتی مخاطب پاسخ مثبت می‌دهد، در ادامه می‌گوید: پسر خوبم، کوچولوی من، عمو، کلاس چندمی؟ و در ادامه گویش مخاطب را تمسخر می‌کند. البته این پایان ماجرا نیست؛ رضایی تا پایان برنامه به توهین ادامه می‌دهد و حرف‌هایی می‌زند که از خواننده پذیرفته نیست.

او در بخشی از کنسرت زاهدان می‌گوید: «حالا هی داستان خاله‌زنکی درست کنید؛ خاک تو سرت. اینقدر کم شدیم بعضی از ماها که به خاطر مسائل خاله‌زنکی همچون پلی‌بک خواندن خواننده به سرمایه‌های فرهنگی و ورزشی کشور حمله کنیم؛ خیلی بد و زشت است، خب کوری بیا گوش کن، بیا ببین. خاک تو سرتون. البته کسی اینجا به خودش نگیرد، خواستم به کسانی که اینجا حرف‌های خاله‌زنکی می‌زنند، بگویم که اینطور نیست؛ اینجا هم با یک بچه سوسول طرف نیستید، دعوا هم بشه ما هستیم.»

واکنش دادستانی سیستان و بلوچستان به کنسرت پرحاشیه‌

ابوالفضل احمدزاده، سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان درباره اتفاق‌هایی که در کنسرت رضایی رخ داده گفت: متاسفانه در روزهای گذشته یک خواننده در شهرستان زاهدان حضور یافته و در خلال اجرای کنسرت خود اهانتی به زبان، لهجه و گویش غنی مردم استان سیستان و بلوچستان کرده است که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی افزود: نهادهای نظارتی و شورای رسیدگی و نظارت بر اجرای صحنه‌ای موسیقی در استان که متولی آن فرهنگ و ارشاد اسلامی است باید به صورت جدی و از همان ابتدای امر این موارد را متذکر شوند. پرونده‌ای برای اهانت این خواننده پاپ در دستگاه قضا تشکیل خواهد شد.

همچنین عبدالسلام بلوچ‌زاده، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ سیستان و بلوچستان هم گفت: با توجه به استفاده گرشا رضایی از الفاظ ناشایست، توهین‌آمیز و رکیک در زاهدان، موسسه کنسرت‌گذار برای ابلاغ تخلف و بررسی موضوع و برخورد با متخلفان فراخوانده شده است.

گرشا رضایی: سوء تفاهم شده است!

بعد از واکنش‌ها نسبت به صحبت‌های گرشا رضایی در کنسرت زاهدان، او با انتشار ویدئویی در فضای مجازی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. این خواننده پاپ گفت: «وظیفه خودم دانستم درباره حواشی این چند روز توضیح خدمتتان بدهم. مدتی است در برخی صفحات مجازی و برخی اشخاص تهمت پلی‌بک بودن کنسرت‌ها را به خوانندگان می‌زنند که من می‌دانم تا حدود ۹۸ درصد این تهمت‌ها نارواست و شاید درصد خیلی کمی باشد که آن را کتمان نمی‌کنم.  به هر حال اگر قرار است نقدی اتفاق بیفتد، باید در یک فضای کارشناسانه‌ باشد.»

وی در ادامه به حواشی کنسرت زاهدان اشاره کرد و افزود: «چند روز پیش ما در شهر زاهدان، در سرزمین بزرگ سیستان بلوچستان، در خدمت مردم بزرگ زاهدان بودیم و آنها بسیار من را مورد لطف خود قرار دادند و من این میزان لطف را در استیج خود منعکس کردم. اما یک دوستی در سالن که فکر کنم برای روز شنبه ۱۱ تیرماه بود، از اول برنامه شروع به شیطنت کرد و دائم من و نوازنده‌ها را تحریک می‌کرد، داد می‌زد و نظم سالن را به هم ریخته بود و حتی حراست سالن هم می‌خواست او را بیرون کند که بچه‌ها به من گفتند وظیفه ما اینجا اجرای موسیقی است.»

رضایی گفت: «کسانی که کنسرت من آمدند می‌دانند معمولا  در کنسرت‌هایم زیاد شوخی می‌کنم؛ در این کنسرت هم با لحنی شوخی و نسبتا اعتراض که بالاخره دوست عزیز ما اینجا در حال اجرای برنامه هستیم و شاید فضای نقد نباشد و بتوان جای بهتری برای نقد در نظر گرفت، چند جمله‌ای صحبت کردم اما سوءتفاهم‌هایی به وجود آمده که من اینجا قویا تکذیب می‌کنم؛ من خاک پای مردم ایران و مردم ستمدیده سیستان و بلوچستان هستم و به هیچ عنوان و هیچ زمانی به خودم اجازه نمی‌دهم به مردم توهین کنم. اگر سوء تفاهم شده خیلی معذرت می‌خواهم.»