به گزارش هنرآنلاین به نقل از همشهری، ارکستر سمفونیک تهران در سال ۱۴۰۰ دو بار روی صحنه رفت که اجرای دوم به‌ علت ابتلای نصیر حیدریان به کرونا و انتخاب دقیقه نودی رهبر جدید، صرفا با هدف احترام به مخاطب برگزار شد. در شب‌های تعطیلات عید فطر، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری ولفگانگ ونگنروت، موسیقیدان آلمانی به‌عنوان رهبر مهمان در ۳ بخش قطعه‌های «سمفونی شماره ۲» به آهنگسازی یوهانس برامس، «دو موومان برای ارکستر زهی» به آهنگسازی محمدتقی مسعودیه و «اورتور هبرید» به آهنگسازی فلیکس مندلسن را اجرا کرد.

ونگنروت چندمین رهبر غیر ایرانی است که مقابل ارکستر سمفونیک تهران می‌ایستد. او اپراهایی از جمله اپراهای کپنهاگ، استکهلم، گوتنبرگ و مالمو را رهبری کرده و استاد دانشگاه گراتس اتریش است. در شب‌هایی که ارکستر سمفونیک به اجرای برنامه پرداخت، او همراه اعضای گروه روی صحنه آمد و نخستین قطعه را که «سمفونی شماره ۲» یوهانس برامس است، اجرا کرد.

در ادامه دو موومان کوتاه اجرا شد که محمدتقی مسعودیه آن را بر پایه سازهای زهی مانند ویلن، ویولا، ویلنسل و کنترباس آهنگسازی کرده است. سومین بخش از اجرای ارکستر سمفونیک تهران به اجرای چهار موومان از «اورتور هبرید» فلیکس مندلسن اختصاص داشت.

تالار وحدت تهران غیر از اجرای شب‌های ۱۶، ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت به‌ترتیب با ارکستر سمفونیک تهران و گروه علی قمصری، در شب‌های ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت با اجرای ارکستر ملی ایران و ۲۸ اردیبهشت با ارکستر سوژین همراه است. با پایان ماه رمضان این تالار در دو هفته پایانی اردیبهشت میزبان دیگر گروه‌های موسیقی هم می‌شود.

روزهای ۲۳ و ۲۹ اردیبهشت شاهد اجرای ویژه بانوان سیمین غانم و ۳۰ اردیبهشت اجرای گروه نوشه خواهیم بود که ساعت ۱۴:۳۰ برای بانوان دوستدار موسیقی روی صحنه می‌روند. علاوه بر تالار وحدت، دیگر سالن‌های موسیقی هم میزبان گروه‌های پاپ هستند.