به گزارش هنرآنلاین، این مدرسه در نظر دارد صرف‌نظر از کپی متدهای غربی در آموزش موسیقی، با توجه به مختصات فرهنگی ایران، نحوه‌ی جدیدی از تعلیمِ موسیقی که تمرکزش بر «چگونه آموختن» به جای «چه چیزی آموختن» است را در دستور کار قرار دهد. 

در همین راستا، هنرجویانِ این مدرسه، علاوه بر آموزشِ یکی از واحد‌های تخصصی (آهنگسازی، رهبری ارکستر، نوازندگی و ...)، امکان شرکت در دوره‌های ترمیک را نیز خواهند داشت. به این ترتیب هنرجویی که در رشته‌های تخصصی موسیقی آموزش می‌بیند، باید در زمینه‌ی سلفژ و دیکته، گوش کردن، خواندن، ساز شناسی، آواز جمعی، همنوازی، هارمونی، کنترپوان و موسیقی معاصر نیز آموزش عملی ببیند. 

«مشایخی» که سال‌ها خود از منتقدانِ سرسخت آموزش موسیقی از هنرستان‌ها گرفته تا دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های آزاد است، بر این باور است که «هنرجویان باید در زمینه‌ی دریافت، تقسیر و ارائه موسیقایی به شکل عملی آموزش ببینند. دریافت در موسیقی در وهله‌‌ی اول گوش کردن است و این مساله در آموزش باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.»

«مشایخی» در عین حال می‌افزاید: «این مدرسه این امکان را هم فراهم کرده است که هنرجویان فقط در یک واحد درسی ثبت‌نام کنند اما مسئله‌ی اصلی این است که دریافتِ مدرکِ نهایی مدرسه‌ی ما، منوط به گذراندنِ  برنامه‌ی تحصیلی ترمیک مدرسه است.»

این مدرسه، برنامه تحصیلی ترمیک مخصوص به آموزش موسیقی کودکان و نوجوانان را نیز دارد. روش تدریس به این گروه سنی با محوریت علوم شناختی، در وهله‌ی اول به دقت در گوش کردنِ صداهای دنیای اطراف و موسیقی‌های مختلف و پس از آن آشنایی با ساز‌های مختلف برای انتخاب ساز مناسب برای هر فرد متمرکز است.

علاقمندان برای اطلاع از دوره‌های مدرسه و ثبت‌نام می‌توانند هر روز از ساعت ۱۲ تا ۲۰ با شماره‌های ۰۲۱۸۸۷۷۴۶۴۲ و ۰۲۱۸۸۷۷۴۶۳۳ تماس بگیرند یا به صورت حضوری (از شنبه تا چهارشنبه) به تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه امینی، پلاک ۲، واحد ۱۴ مراجعه کنند.