گروه موسیقی دستان از جمله گروه های موسیقی است که سابقه بیش از 20 سال حضور در موسیقی ایرانی را دارد. این گروه در طول فعالیت های خود کنسرت ها و برنامه های بسیاری را با حضور خواننده های مختلف برگزار کرده که همواره از سوی مخاطبان موسیقی مورد استقبال قرار گرفته است. برخلاف بسیاری از گروه های موسیقی که پس از چند سال در کنار هم بودن به دلیل اختلافات مالی بین اعضا گروه از درآمدهای حاصله با مشکل روبه رو شده و از هم می پاشند، اما گروه دستان طی سال ها فعالیت خود توانسته از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

در همین زمینه سعید فرج پوری آهنگساز و نوازنده کمانچه گروه دستان در گفت و گو با خبرنگار هنر و اقتصاد خبرگزاری هنرآنلاین به بیان قوانین مالی موجود در گروه دستان پرداخته و اظهار کرد: ما در گروه موسیقی دستان سیستم مالی مدون و مشخصی نداریم و براساس آلبوم ها و کنسرت هایمان درآمدها را بین اعضای گروه تقسیم می کنیم.

وی ادامه داد: درآمدهای هر آلبوم و یا هر کنسرتی به صورت مساوی بین همه اعضا تقسیم می شود، یعنی تمام اعضای گروه دستان به صورت مساوی از درآمدها سهم می گیرند. همچنین با توجه به این که اعضای گروه دستان کار آهنگسازی را نیز انجام می‌دهند کسی که آهنگساز هر اثر باشد حقوق بیشتری برای آهنگسازی خود دریافت می کند.

فرج پوری با اشاره به دستمزد مساوی نوازندگان سازهای ملودیک و کوبه ای در گروه دستان تصریح کرد: همه اعضای گروه دستان از هم دوره‌ای‌های گذشته بوده‌ایم و سابقه ای برابر در موسیقی داریم، به همین دلیل هرگز دستمزدهایمان با هم تفاوتی ندارد. همچنین بر خلاف دیگر گروه های موسیقی که حقوق کمتری به نوازندگان سازهای کوبه ای اختصاص می دهند ما برای نوازندگان سازهای کوبه‌ای نیز حقوق برابری با نوازندگان سازهای ملودیک تعیین کرده ایم.

این نوازنده کمانچه درباره دلایل ثبات گروه دستان می گوید: یکی از مهمترین دلایل ثبات هر گروهی داشتن استمرار و داشتن اجراهای مختلف است. ما پس از سال ها فعالیت در داخل و خارج از کشور شناخته شده هستیم و کنسرت های بسیاری را در نقاط مختلف برگزار می کنیم به همین دلیل در گروه دستان همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد.

وی افزود: اگر گروهی نتواند فعالیت کند و فضایی برای تولید آثار خود نداشته باشد، به خوبی اداره نمی‌شود. داشتن فضا برای ارائه کار و کسب درآمد راهی برای ادامه فعالیت گروه های موسیقی است. آهنگساز آلبوم هایی چون "خورشید آرزو" و "غوغای عشقبازان" گفت: برگزاری کنسرت و کسب درآمد برای گروه خود نوعی اشتغالزایی محسوب می شود و همین امر در وضعیتی که بی کاری یکی از معضلات جوانان ماست یک غنیمت محسوب می شود.

وی در پایان صحبت هایش درباره حضور خواننده های مختلف در گروه دستان و دستمزد آنها گفت: ما در پروژه های مختلف با خواننده‌های مختلف کار می کنیم و برای حقوق مالی هر خواننده براساس نقشی که در گروه دارند قرارداد خاصی را تنظیم می کنیم.

گروه موسیقی دستان نخستین کنسرت داخلی خود را در سال جاری در روزهای 16 و 18 شهریور در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی با خوانندگی سالار عقیلی برگزار می کند.