به گزارش هنرآنلاین، چهره‌هایی شناخته‌شده چون مسعود فروتن، کیوان ساکت، نادر مشایخی، حسین پرنیا، پیمان سلطانی، محسن افتاده و نادر مقدس در کنار خانواده زنده‌یاد فرهنگ شریف و برخی شخصیت‌های مهم هنری استان مازندران چون منوچهر وجدی، محمدرضا اسحاقی، فریبرز زرشناس، اسماعیل پرقوه، احمد اباذری، کیومرث هادی‌پور و فضل‌الله دهقان در این مراسم حضور داشتند.

این برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و رونمایی از سردیس هنرمند فقید فرهنگ شریف و تابلوی ورودی سالن در لابی مجتمع ولیعصر آغاز شد و سپس در داخل سالن با پخش سرود ملی و اجرای مسعود فروتن ادامه یافت. پس از خیرمقدم عباس زارع، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران محسن مرعشی، مدیر عامل سازمان مردم‌نهاد موسیقی آوای دماوند در سخنانی گفت: یکی از دغدغه‌های ما در این تشکل پاسداشت چهره‌های مهم و تاثیرگذار هنر موسیقی است و از مدت‌ها پیش متوجه شدیم خوشبختانه رویکرد وزارت ارشاد در نام سالن‌های هنری اداره‌های زیرمجموعه خود این گونه است که هنرمندان هر منطقه تعیین‌کننده نام آن سالن‌ها باشند. از این رو، با مشورت ریاست اداره فرهنگ شهرستان آمل به این توافق رسیدیم که در مراسمی باشکوه این اتفاق رقم بخورد.

سپس بخش‌هایی از فیلم مستند فرهنگ شریف ساخته مهدی حیدری به نمایش درآمد و در ادامه هنرمندان شاخص موسیقی کشور چون کیوان ساکت، نادر مشایخی و حسین پرنیا درباره جایگاه هنری فرهنگ شریف سخن گفتند. در انتها پس از اهدای تندیس یادبود از طرف انجمن موسیقی به هنرمندان و مهمان‌های ویژه، برنامه با پذیرایی از مدعوین به پایان رسید.