گروه موسیقی هنرآنلاین: احد جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ابتدای این مراسم با قدردانی از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از فعالیت آموزشی هنرستان‌ها در سراسر کشور گفت: امیدوارم همکاران خوبم در هنرستان‌های دختران و پسران بتوانند در خدمت عزیزان هنرجو باشند و خدماتی که طی سال‌های متمادی ارائه می‌شد با کیفیت بیشتری ادامه پیدا کند.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه این مراسم گفت: یکی از کارهای مهم ما در طول یک ماه گذشته که در دستور کار ستاد کرونا بود، انجام اقداماتی بود که بتوانیم بحث آموزش حضوری را داشته باشیم. به این ترتیب سرعت واکسیناسیون و ایجاد ایمنی برای کادر آموزشی سبب شد اعتماد بیشتری ایجاد شود و بخشی از مدارس کار خود را به صورت حضوری آغاز کنند.

وی افزود: برنامه دولت ادامه دادن این روند بوده تا بتوانیم شرایط را به قبل از کرونا برگردانیم. مبحث آموزش و به طور خاص مدارس حساسیت بالایی دارند و همیشه آخرین مکانی هستند که تعطیل می‌شوند. افتخار می‌کنم معلم هستم و باید بگویم بحث انتقال دانش بخشی از مبحث آموزش است و بحث روابط اجتماعی و مسائلی از این دست وجود دارد که به هیچ وجه نمی‌توان آنها را به صورت مجازی آموزش داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به رشادت علی لندی نوجوان اهل ایذه که با فدا کردن جان خود، جان افراد دیگر را نجات داد، گفت: یک جوان دهه هشتادی فوق‌العاده را از دست دادیم. ما یاد او را گرامی می‌داریم که برای ما یاد رزمندگان دفاع مقدس همچون شهید فهمیده را زنده کرد. اسم علی لندی در کتاب افتخارات این سرزمین درج شد و تا ابد باقی خواهد ماند.

وی در ادامه بیان کرد:حضورم در اینجا نشان از اهمیتی است که وزارت ارشاد نسبت به بحث آموزش هنر دارد‌. وقتی اشتیاق هنرآموزان را برای تحصیل در رشته‌های هنری می‌بینم، متوجه می‌شوم یکی از وظایف مهم ما فراهم کردن شرایط برای ایجاد هنرستان‌های بیشتر برای تحصیل علاقمندان بیشتر در نقاط مختلف کشور است. اگر زمینه رشد و بروز جوانان در این رشته‌ها را فراهم کنیم، قطعا در زمان کوتاهی شاهد درخشش استعدادهای هنری در حوزه‌های مختلف خواهیم بود. لذا این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است و باید آن را جدی گرفت.

اسماعیلی در پایان با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: در هفته دفاع مقدس یاد و خاطره دانش‌آموزان و دانشجویان شهید را گرامی می‌داریم. باید بدانیم که بستر آرامش کنونی را شهدا برای ما رقم زدند و ما آن را پاس می‌داریم. همچنین در آستانه اربعین حسینی از خداوند می‌خواهیم به نیت همه ما که عاشق حضور در این راهپیمایی بودیم، نگاه کند و سبب شود سال آینده در این مراسم حضور پیدا کنیم.

وی در بخش پایانی مراسم زنگ بازگشایی هنرستان هنرهای زیبا را به صدا درآورد. همچنین با حضور وزیر ارشاد، پعاون هنری وی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از هنرجویان رتبه زیر ۱۰۰ کنکور هنر هنرستان‌های هنرهای زیبای استان تهران تقدیر شد.