به گزارش هنرآنلاین، سالن حربیه در محله شیشلی استانبول از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سالن‌های کنسرت در ترکیه با ظرفیتی بیش از ۴ هزار نفر است. این سالن در ۲۶ تیر ساعت ۲۱ میزبان کنسرت مشترک علی زندوکیلی و کورای آوجی خواننده سرشناس ترکیه خواهد بود که در این اجرا آیتاچ دوغان (قانون‌نواز مشهور تُرک) هم هنرنمایی می‌کند.

کورای آوجی که متولد شهر آنکاراست، سال ۲۰۱۰ با حضور در برنامه‌ی تلویزیونی پرطرفدار ترکیه Yetenek Sizsiniz Türkiye به شهرت رسید و استقبال از او باعث شد نخستین آلبوم خود Aşk İle را در سال ۲۰۱۵ منتشر کند. آوجی با دو آلبوم Sonra Dersin Ki (سال ۲۰۱۶) و Senin İçin Değer (سال ۲۰۱۷) بیشتر مورد توجه قرارگرفت و توانست نظر طرفداران بسیاری را در ترکیه به سمت آثارش جلب کند. 

او که شدیدا علاقمند تیم فوتبال فنرباغچه ترکیه است، واکنش‌های جالبی در ایسنتاگرامش درباره اجرای مشترک با علی زندوکیلی داشته و از چند روز گذشته در صفحات شخصی خود بارها فیلم‌های تمرین با خواننده ایرانی را منتشر کرده است. او پیش‌تر در اواسط یکی از کنسرت‌هایش اعلام کرد که به حضرت علی (ع) اعتقاد شدیدی دارد و همیشه گردنبند شمشیر او را در کنسرت‌هایش به گردن می‌آویزد. 

حضور «آیتاچ دوغان» نوازنده مشهور سازِ قانون که پیش‌تر با گروه «تکسیم تریو» در برج میلاد تهران روی صحنه رفت، از دیگر جذابیت‌های این برنامه است.

«محمود شبیری» (مدیربرنامه‌های علی زندوکیلی) از سختگیری و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در این کنسرت از سوی دولت ترکیه خبر داد و اعلام کرد با توجه به روباز بودن سالن اجرای برنامه، حفظ فاصله اجتماعی و داشتن ماسک از شرایط اصلی برای برگزاری این برنامه تعیین شده است. 

شبیری افزود: «با مدیران کمپانی طرف قرارداد با آوجی که شناخت کاملی از مسیر هنری علی زندوکیلی داشتند، برای انجام این کنسرت مشترک مراودات و مذاکرات فراوانی در این چند ماه شکل گرفت. از آنجایی که تاکنون اجرای مشترک یک خواننده ترکیه و یک آرتیست ایرانی در این مقیاس هرگز نبوده، بی‌شک این کنسرت نقطه جدیدی از اشتراکات فرهنگی این دو کشور را می‌تواند در اختیار اهالی هنر قرار دهد.»