گروه موسیقی هنرآنلاین: عبدل که پیش‌تر وعده داده بود با ترانه‌ها و آهنگ‌هایش صدای مردم مظلوم غزه و فلسطین را به گوش دنیا می‌رساند، در نخستین آهنگ رسمی خود «فریاد زدن در دیوار» به این قول عمل کرده و در بخشی از ترانه‌اش چنین گفته است: «از نفس افتاده‌ام. دیشب نمی‌توانستم بخوابم و وقتی خوابم برد، در خواب هم صدای بمب شنیدم.»

ویدئوی این آهنگ رپر ۱۲ ساله فلسطینی را شرکت ایرلندی جی‌ام‌سی بیتس ساخته و در آن از نوای عود هم بهره برده است. ام‌سی عبدل با نام اصلی عبدالرحمن الشنطی درد و رنج مردم سرزمین خود را از حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در بهار امسال روایت کرده است؛ جنگ ۱۱ روزه و نابرابر که در آن بیش از ۲۵۰ فلسطینی شهید و ۱۰۰۰ نفر زخمی شدند.

ترانه «فریاد زدن در دیوار» چنین آغاز می‌شود: «گوشه اتاقم کز کرده و می‌کوشم از برادر کوچکم مراقبت کنم. ساختمان می‌لرزد اما هیچ چیز قوی‌تر از اراده مردم سرکوب‌شده نیست. ساختمان‌ها خاکستر می‌شوند اما ذهن من از فولاد نیست و بهبود یافتن آن چندان طول نمی‌کشد. توانی که من در قلمم دارم وقتی می‌نویسم توقف‌ناپذیر است و میکروفن تنها راه فرار من است.»

نکته جالب ویدئوی «فریاد زدن در دیوار» تولید شدن در یک برداشت است. عبدل هم در این برداشت در ویرانه‌های غزه گام برمی‌دارد و شعر خود را رپ می‌کند. ترجیع‌بند ترانه هم این است: «من برای این مردم آزادی می‌خواهم، دو میلیون زندانی که در این منطقه زندگی می‌کنند. فریاد زدن در دیوار چیزی را دگرگون نمی‌کند. این همان زیستن در اشغال است.»

ترانه پیشین عبدل «فلسطین» که ماه می گذشته در زمان حمله ۱۱ روزه صهیونیست‌ها به غزه منتشر شد، در چهار روز اول در اینستاگرام بیش از پنج میلیون بازدید داشت و دی‌جی خالد، تهیه‌کننده نامدار فلسطینی-آمریکایی هم آن را بازنشر کرد. عبدل همزمان با انتشار «فریاد زدن در دیوار» نوشت: «من همه احساسم را برای این کار گذاشتم و امروز بسیار هیجانزده‌ام.»