به گزارش هنرآنلاین، ماهِ پشت ابر آخرین اثر گروه قمر با صدای سالار عقیلی و مصطفی جلالی‌پور که طی روزهای گذشته بصورت آنلاین و مجازی رونمایی شد، جهت فروش و عرضه آنلاین به علاقمندانِ هنر و موسیقی ایرانی در سایت بیپ تونز قرار گرفت.

این آلبوم که با مقدمه‌های نوید دهقان و تنظیم علیرضا گرانفر به همراه گروه قمر اجرا شده‌ است، به علت شرایط ویژه کرونایی پخش و انتشار لوح فشرده (DVD) آن در مراکز فرهنگی کشور میسر نشد، لذا بهترین راه دسترسی و استفاده علاقمندان به این اثر مراجعه به سایت بیپ تونز است. ماهِ پُشت ابر نهمین آلبوم منتشر شده از گروه قمر و نوید دهقان بوده که برای اولین بار در آن از دو خواننده استفاده شده‌ است.

نوید دهقان دلیل انتخاب دو خواننده برای این آلبوم را استفاده از ظرفیت رنگ‌های صدایی متنوع، حال و هوای خاص هر صدا و پرهیز از یکنواختی اثر به دلیل طولانی بودن تصنیف‌های امیر جاهد بر شمرد.

حمید رضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی ایران ضمن تمجید از اجرای سالار عقیلی و مصطفی جلالی‌پور با ابراز خوشحالی از انتشار این اثر آن را حاوی تعدادی از تصنیف‌های شاخص دوره‌‌های گذشته موسیقی ایرانی با نگاه و تنظیم‌های امروزی زیبا توصیف کرد و ماهِ پشت ابر را تلاشی برای حفظ هویت و موسیقی ایرانی دانست.

تصنیف‌های جان من، نازنین و موسم گل در مایه‌ی دشتی به گردش فروردین و مارش خون در دستگاه ماهور به همرا دو ساز و آواز در دشتی و ماهور قطعات این آلبوم است. روند ضبط و تولید این اثر در سال ۹۶ تا ۹۸ بوده اما به دلیل شرایط همه گیری کرونا انتشار آن به تعویق افتاده است. شرکت ترنم داوودی کهن ناشر این اثر است.