گروه موسیقی هنرآنلاین: بیست و یکم اردیبهشت بود که خبر ارسال نامه معاون هنری وزیر ارشاد به ستاد ملی مقابله با کرونا برای قرار گرفتن موسیقی در گروه دو مشاغل رسانه‌ای شد. این نامه امیدواری ایجاد کرد که به زودی امکان از سرگیری دوباره برگزاری کنسرت‌ها در تهران و دیگر شهرهایی که در وضعیت نارنجی و زرد هستند فراهم شود اما با گذشت نزدیک به یک ماه از درخواست سید محمد مجتبی حسینی هنوز هیچ جوابی از سوی ستاد کرونا داده نشده و تکلیف برگزاری کنسرت‌ها در تهران مشخص نیست.

نکته حائز اهمیت که می‌تواند نگران‌کننده باشد اتفاقی است که اکنون در جزیره کیش در جریان است. تهیه‌کنندگان مطرح موسیقی بیش از اینکه در تلاش برای برگزاری کنسرت در تهران باشند، رو به اجرا در جزیره کیش آورده‌اند که منطقه آزاد به شمار آمده و نظارت چندانی روی قیمت بلیت‌های آن نمی‌شود.

در حال حاضر دور جدیدی از اجرای خوانندگان پاپ در کیش در حال برگزاری است. بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت‌های فروش بلیت کنسرت، روز دوشنبه هفدهم و جمعه بیست و یکم خرداد کنسرت مسعود صادقلو، روز سه‌شنبه هجدهم خردادماه کنسرت علیرضا طلیسچی، روز چهارشنبه نوزدهم خردادماه کنسرت آرون افشار، روز پنجشنبه بیستم خردادماه کنسرت بهنام بانی در سالن روباز مجموعه خلیج فارس جزیره کیش با حضور مخاطبان برگزار می‌شود. حداقل قیمت بلیت این کنسرت‌ها ۱۸۰ هزار تومان و حداکثر قیمت ۳۶۰ هزار تومان است.

علاقه به برگزاری کنسرت در جزیره کیش از آنجا ناشی شده که این جزیره به عنوان منطقه آزاد معرفی شده و از همین سو نظارتی روی قیمت بلیت کنسرت‌ها صورت نمی‌گیرد. این در حالی است که اگر اجازه برگزاری کنسرت در پایتخت و دیگر شهرهای ایران از طرف ستاد کرونا داده شود، باتوجه به قیمت معمول بلیت و استفاده از نصف ظرفیت سالن‌های اجرا، سود زیادی را نصیب تهیه‌کنندگان نمی‌کند. همین موضوع سبب شده تا تهیه‌کنندگان موسیقی بیش از اینکه اجرای کنسرت در تهران را مطالبه کنند؛ خواهان اجرا در جزیره کیش باشند.

حال این نگرانی وجود دارد که افزایش قیمت بلیت کنسرت در جزیره کیش و استقبال نسبی مخاطبان از این اجراها، عاملی برای افزایش قیمت بلیت کنسرت در تهران و دیگر شهرها بعد از کسب اجازه برای برگزاری کنسرت باشد. این اتفاق موجب هر چه کوچک‌تر شدن حلقه مخاطبان کنسرت‌ها می‌شود. به طوری که زین پس تنها طبقات مرفه جامعه می‌توانند از پس خریدن بلیت این اجراها بربیایند.