گروه موسیقی هنرآنلاین: اپراخانه پادشاهی مسقط در عمان به رهبری اومبرتو فانی در برنامه موسوم به «از صحنه ما تا خانه شما» برخی قطعه‌های مهم تاریخی موسیقی را از فضای آنلاین به خانه مردم می‌برد. اولین برنامه ارکستر فیلارمونیک پادشاهی مسقط با همراهی گروه کر ۲۳ ماه می پخش می‌شود و برنامه دوم با حضور نوازندگان ارکستر سمفونی پادشاهی عمان عصر یکشنبه ۲۰ ژوئن در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

اومبرتو فانی که دبیر کل و مدیر هنری اپراخانه پادشاهی مسقط است، همزمان با ضبط کردن قطعه‌های مربوط به اجرای ارکستر، ۱۰ قطعه کلاسیک را از بزرگان تاریخ موسیقی نام برده که هر دوستدار موسیقی باید قطعا آنها را بشنود.

۱. سمفونی شماره هفت لودویگ فن بتهوون – ۱۸۱۳: یک شاهکار محض برای موسیقی سمفونیک از استاد آلمانی که در اوج هماهنگی و لذت‌بخشی است.

۲. سمفونی شماره شش پیوتر چایکوفسکی – ۱۸۹۳: آهنگساز روس با این قطعه یک اعتراف خودزندگینامه‌ای و یک خداحافظی تراژیک یادگار گذاشته است.

۳. سمفونی شماره چهار وولفگانگ آمادئوس موتسارت – ۱۷۸۸: یک قطعه محبوب و در عین حال مرموز که همچنان پس از گذر صدها سال شنونده را مبهوت می‌کند.

۴. کنسرتو پیانو شماره یک فردریک شوپن – ۱۸۳۰: بیش از به تصویر کشیدن زیبایی و شکوه پیانو، کنسرتوهای شوپن بسان نامه‌هایی عاشقانه برای سرزمین مادری او هستند.

۵. ویلن کنسرتو فلیکس مندلسن بارتولدی – ۱۸۴۵: مانند بسیاری از کنسرت‌های دوران رومانتیک، این قطعه نهایت شیمی موجود میان آهنگساز و نوازنده را به تصویر می‌کشد.

۶. سمفونی شماره چهار گوستاو ماهلر – ۱۹۰۴: این یکی از مشهورترین و پراجراترین قطعه‌های تاریخ موسیقی در جهان است که بخشی از آن را ماهلر به همسرش هدیه کرده بود.

۷. رومئو و ژولیت سرگئی پروکفیف – ۱۹۴۰: روایت موسیقایی آهنگساز نامدار روس از باله ویلیام شکسپیر یکی از پراجراترین قطعه‌ها در این گونه است.

۸. سه‌نوازی پیانو، ویلن و ویلنسل فرانتس شوبرت – ۱۸۲۸: یک قطعه جسورانه و دراماتیک از استاد اتریشی که گفته می‌شود بخشی از آن برگرفته از یک قطعه محلی سوئدی است.

۹. دو قطعه عربی برای پیانو کلود دبوسی – ۱۸۹۱: دبوسی در دهه سوم زندگی نخستین تکنوازی پیانو خود را منتشر کرد و بیش از ۱۰۰ هزار نسخه از قطعه عربی اول آن در دوران حیات آهنگساز نامدار فروخته شد.

۱۰. قطعه ویلنسل شماره یک یوهان سباستین باخ – ۱۷۲۳: قطعه‌ای پویا و متمرکز که بیش از هر چیز پرشور و صمیمی بودن موسیقی را به یادها می‌آورد.