گروه موسیقی هنرآنلاین: آلبوم سرود «تا قله» همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با مضامین ملی میهنی و به منظور ایجاد حس انگیزشی بیشتر برای آینده ایران، در روزهای پایانی بهمن ماه توسط دفتر موسیقی و گروه سرود صداوسیما منتشر شد.

آلبوم سرود «تا قله» از جمله تولیداتی است که می‌تواند مورد توجه گروه سنی نوجوانان قرار گیرد. گرچه در گذشته آلبوم‌های متعددی در ژانر سرود برای کودکان و نوجوانان با مضمون‌های مختلف اجرا و منتشر شده، اما یکی از ویژگی‌هایی که این آلبوم موسیقیایی را نسبت به سایر تولیدات این ژانر متمایز می‌کند، محتوا و مضمون آن است.

اگر پیش از شنیدن این آلبوم، به اشعار آن نگاهی اجمالی بیندازیم، به وضوح هماهنگی اشعار انتخاب شده را در آن می‌بینیم که همگی برای ایجاد حس انگیزشی در بین نوجوانان و امید آن‌ها به آینده سروده شده‌اند. امید به آینده، شاید در موسیقی ژانر نوجوان مضمون تازه‌ای نباشد، اما تداوم بخشیدن به این حس در این شرایط که عوامل مختلفی دست به دست هم داده‌اند تا ناامیدی را در میان نوجوانان تسری ببخشند، اهمیت این آلبوم را دو چندان کند.

نکته دیگری هم در این باب وجود دارد که اهمیتی کمتر از مورد اول ندارد. آلبوم سرود «تا قله» را نمی‌توان با اکثریت قریب به‌اتفاق آلبوم‌ها و سرودهایی که برای ژانر نوجوان منتشر می‌شوند، همسان و هم رده دانست، چرا که این آلبوم قابلیت اجرایی بالایی دارد و حتی مدارس کشور و سایر نهادهای آموزشی و تربیتی می‌توانند با توجه به فضای نشاط‌آفرینی که این آلبوم دارد از آن در برنامه‌های فرهنگی خود استفاده کنند.

در کنار مفاهیمی که این آلبوم برای نسل نوجوان و آینده‌ای که پیش رو دارند تبیین می‌کند، انتخاب گروه‌های سرود که اکثراً از اعضای نوجوان تشکیل شده‌اند را نیز می‌توان نکته برجسته‌ای در نظر گرفت که برای اجرای هر قطعه از آلبوم سرود «تا قله» یک گروه سرود مجزا در نظر گرفته شده ولی در عین حال همنوایی صدا در این آلبوم حفظ شده است.  

آلبوم سرود «تا قله» که به‌همت دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران و مرکز رسانه‌ای و عملیات‌های ویژه سازمان تبلیغات اسلامی تهیه و تولید شده است در 10 قطعه به نام‌های قطار، این خونه، شوق تولید، روشن‌تر از صبح، تا قله، از آن ماست فردا، هوای تازه، یه قصه جدید، زندگی و فرداها با اجرای گروه‌های سرود نجم الثاقب، طاها لارستان، نبی اکرم (ص)، وصال، اسراء، آوای مهر طاها، شمیم ولایت، رایة الزهرا (س)، میثاق تهران و شهید فرجی و اشعار قاسم صرافان، سید صادق آتشی، علی فردوسی، محمد رسولی، محمد جواد الهی پور و حسین صیامی منتشر شده است.