گروه موسیقی هنرآنلاین: شهرام صارمی نوازنده کمانچه درباره وضعیت تصنیف در دوره کنونی گفت: در دوره کنونی وضعیت ساخت تصنیف دستخوش تغییر شده و با گذشته خود کمی متفاوت است.

وی ادامه داد: به طور مثال در تصنیف‌سازی جدید براساس اشعار کلاسیک و شعر نو تصنیف ساخته می‌شود. امروزه این نوع تصنیف‌سازی به وفور دیده می‌شود و در همین راستا آثار بسیار ارزشمندی توسط استادان برجسته موسیقی ایران ساخته شده است.

این نوازنده کمانچه عنوان کرد: در دوره حاضر نیز تصنیف به عنوان یک فرم مهم و تأثیرگذار در موسیقی ایران، بیشتر به صورت انتخاب شعر و سپس آهنگسازی براساس شعر انتخاب شده، صورت می‌پذیرد.

صارمی گفت: امروزه تصنیف در زمره پر مخاطب‌ترین و تصنیف‌سازی یکی از رایج‌ترین فرم‌های موسیقی دستگاهی ایران است و امیدواریم با ایجاد شرایط لازم تصنیف بیشتر از سابق به مردم معرفی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تصنیف از مهم‌ترین و رایج‌ترین فرم‌های موسیقی دستگاهی ایران و تنها فرم باکلام در این موسیقی است. همراهی کلام و موسیقی، مهم‌ترین عاملی است که باعث می‌شود عموم مردم ارتباطی سهل‌تر و قابل فهم‌تر با تصنیف داشته باشند و ارتباط بخش اعظم جامعه با موسیقی، در موسیقی باکلام تعریف می‌شود.