سرویس موسیقی هنرآنلاین: هاشمی نوازنده سنتور و آهنگساز، مدیر مسئول آموزشگاه موسیقی ناقوس، کارشناس ارشد موسیقی، مدرس دانشگاه هنر تهران و سرپرست گروه موسیقی بانگ نو است که در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای کنسرت پرداختند.

وی درباره این اجرا به هنرآنلاین گفت: اجرای ما در دو بخش بود. در بخش اول که تقریباً 70 درصد کار بود دو تصنیف و سه قطعه ضربی از ساخته‌های خودم را اجرا کردیم و در بخش دوم سه قطعه از استادان گذشته انتخاب و روی آن‌ها تنظیم مجدد کردم.

سرپرست گروه موسیقی بانگ نو‌ افزود: ما امسال به خاطر شرایط کرونا مجبور شدیم ارکستراسیون را کوچک‌تر در نظر بگیریم تا بتوانیم برای تمرین دور همدیگر جمع شویم. با این حال کنسرت بهانه‌ای شد تا دوباره یک کار گروهی انجام بدهیم. به دلیل شرایط موجود کمی از دور هم جمع شدن ترس داشتیم و باید به ایمنی و بهداشت فکر می‌کردیم. در نهایت من از انجام دادن این کار راضی‌ترم. اجرای کنسرت به من انرژی داد و خوب بود. امیدوارم شرایط طوری شود که به زودی بتوانیم با گروه روی صحنه برویم.

هاشمی درباره فعالیت این روزهای گروه موسیقی بانگ نو هم گفت: گروه بانگ نو همیشه فعال است. قصد داریم دو تصنیف را ضبط و پخش کنیم و امیدوارم بتوانیم برای ضبط کردن این قطعه‌ها دور هم جمع شویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سرپرستی گروه در کشور ما سخت است و شرایطی که الآن به واسطه کرونا پیش آمده شرایط را سخت‌تر کرده است. مثلاً من در اجرای جشنواره موسیقی فجر ابتدا کار را برای همه سازها تنظیم کرده بودم و بعد مجبور شدم ارکستراسیون را عوض کنم. دوستانی که در این کنسرت حضور نداشتند جای‌شان خالی بود. شخصاً دوست دارم وقتی یک گروه با هم کار می‌کنند همه جا با هم باشند ولی واقعاً امکان اینکه 11 نفر در یک مکان کار کنند وجود نداشت.