سرویس موسیقی هنرآنلاین: شنبه دوم اسفند، آخرین کنسرت روز پنجم جشنواره موسیقی فجر با اجرای میلاد درخشانی و طاها مظاهری همراه بود.

کنسرت با اجرای قطعه «قصه» آغاز شد. میلاد درخشانی و طاها مظاهری سازهای خود را کوک کردند و با طمأنینه شروع به نواختن گیتار کردند و سپس میلاد درخشانی خواند: «شب که می‌رسد از کناره‌ها/ گریه می‌کنم با ستاره‌ها...»

سپس میلاد درخشانی که در نواختن سازهای مختلف تبحر دارد، ساز عود را به دست گرفت و به تک‌نوازی پرداخت. این هنرمند پیش‌تر وعده داده بود که آلبومی با محوریت عود با همکاری مصباح قمصری منتشر کند. ساز عود همواره در کنار گیتار، کلارینت و پرکاشن یکی از سازهای غالب در آثار میلاد درخشانی بوده است.

در ادامه به ترتیب قطعات «بشنو» و «غم» اجرا شد و سپس نوبت به اثر «حرف نزن» رسید که شعر آن سروده محمدعلی بهمنی است. درخشانی درباره این اثر گفته است: «حرف نزن» یکى از قطعاتى است که همیشه حس خاصى برایم داشته. نمى‌دانم شاید یادآور زمان و خاطراتی است که در ذهنم مه‌آلود شده و هر بار با خواندنش گویى زمان به عقب برمی‌گردد و گذر زمان بی‌معنا برایم...»

«تو خداوند منی» قطعه بعدی بود که اجرا شد. در ادامه نیز اثر «بی‌وقفه» اجرا شد که سولوی پایانی این اثر با هنرنمایی طاها مظاهری جذابیت فراوانی به آن بخشید. درخشانی و مظاهری سپس قطعه «در جاده‌های مه» را نواختند و یک دوئت شنیدنی و جذاب را بر روی صحنه خلق کردند.

«اکنون کجایی» و بعد «اشارات نظر» قطعات دیگری بود که در این کنسرت اجرا شد و درنهایت کنسرت با قطعه معروف «یاروم یاروم» که فضای ریتمیک‌تری دارد به پایان رسید.

اجراهای جشنواره طبق تصمیم ستاد برگزاری جشنواره و با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت‌های حضور مخاطبان در سالن‌های اجرای موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد ملی کرونا به‌صورت مجازی پخش می‌شود.

هفت سایت شامل جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران، تیوال، بیپ تونز، تماشاخونه، گپ فیلم و نواک اجراهای جشنواره را پخش می‌کنند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر مجموعاً میزبان ۴۲ اجرا و بالغ بر ۱۸۹۰ دقیقه ضبط در تالار رودکی‌ با حضور ۴۶۴ هنرمند داخلی و ۱۱ هنرمند بین‌المللی است.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن الی ۴ اسفند در حال برگزاری است.