سرویس موسیقی هنرآنلاین: شنبه دوم اسفند در اولین اجرای روز پنجم جشنواره موسیقی فجر، اجرای گروه نوای سیمره به خوانندگی و سرپرستی مهران غضنفری از لرستان پخش شد.

مهران غضنفری خواننده موسیقی لرستانی در بخش ابتدایی این برنامه قطعه «مرگ سهراب» را خواند و آن را به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیم کرد.

غضنفری در رابطه با قطعه «مرگ سهراب» گفت: شعر و ملودی این قطعه متعلق به خودم است. من این آهنگ را سال گذشته و پس از به شهادت رسیدن سردار سلیمانی ساختم و به این شهید بزرگوار تقدیم کردم.

در ادامه این کنسرت، گروه موسیقی «نوای سیمره» قطعه حماسی «خلیج عاشقی» و قطعه ماندگار محلی «دایه دایه» را اجرا کردند و بعد نوبت به قطعه «بهشت» رسید. قطعه «بهشت» یکی از قطعاتی است که در دوران دفاع مقدس برای شهدا ساخته شده است. غضنفری اجرای این قطعه ملی میهنی را نیز به سردار سلیمانی تقدیم کرد.

در بخش دوم این برنامه، قطعات «مشق پرواز»، «قلندر» و قطعه لکی «چتر هویل» توسط این گروه اجرا شد.

مهران غضنفری (سرپرست گروه و خواننده)، سبحان امرایی (کمانچه)، علی الواری (سرنا)، اکبر خسروی (بم تار)، حسین مرادی (تنبک)، علیرضا کاظمی (سنتور) اعضای گروه موسیقی نوای سیمره را در این کنسرت تشکیل می‌دادند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن الی ۴ اسفند در حال برگزاری است.

اجراهای جشنواره طبق تصمیم ستاد برگزاری جشنواره و با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت‌های حضور مخاطبان در سالن‌های اجرای موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد ملی کرونا به‌صورت مجازی پخش می‌شود.

هفت سایت شامل جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران، تیوال، بیپ تونز، تماشاخونه، گپ فیلم و نواک اجراهای جشنواره را پخش می‌کنند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر مجموعاً میزبان ۴۲ اجرا و بالغ بر ۱۸۹۰ دقیقه ضبط در تالار رودکی‌ با حضور ۴۶۴ هنرمند داخلی و ۱۱ هنرمند بین‌المللی است.