به گزارش هنرآنلاین، محسن مرعشی مدیر عامل سازمان مردم‌نهاد موسیقی آوای دماوند در این باره گفت: پس از انتصاب انجمن موسیقی استان, اعتراض‌های بسیاری در سطح جامعه موسیقی مازندران به چنین روندی انجام شد و ما جلسه‌ای را ماه گذشته با دکتر اللهیاری مدیر کل محترم دفتر موسیقی و جناب ثابت‌نیا رئیس انجمن موسیقی کشور برگزار کردیم و نتیجه آن آگاهی از بخشنامه و قانون جدیدی بود که خوشبختانه حاکی از اصلاح چنین روندی بود.

وی افزود: همچنین در جریان هستیم که این بخشنامه به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شده و آنها نیز موظف به اجرای آن هستند که در جلسه امروز در جریان کم و کیف مراحل اجرای این قوانین جدید به همت مسئولان محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گرفتیم. به استناد این بخشنامه قرار شد افراد منتصب در انجمن موسیقی استان به عنوان هیات موسس انجمن جدید اقدام به ثبت انجمن موسیقی استان در قالب موسسه فرهنگی تک‌منظوره کنند. پس از آن 22 شهرستان مازندران نمایندگانی را به استان معرفی خواهند کرد و این افراد با حضور در مجمع عمومی به عنوان اعضای انجمن موسیقی استان از بین خود پنج عضو هیات مدیره و در نهایت رئیس انجمن موسیقی استان را انتخاب می‌کنند.

مرعشی ادامه داد: ضمن اینکه عملا شوراهای مشورتی موسیقی شهرستان‌ها به صورت گذشته مفهومی نخواهد داشت و نماینده منتخب شهرستان در انجمن استان پیگیر حقوق اهالی موسیقی شهرستان خواهد شد. خوشبختانه دوستان همراه جناب زارع مدیر کل محترم و آقای محمدی معاون هنری ایشان با ابراز خرسندی از چنین اتفاقی قول تسریع در انجام این روند را داده‌اند و امیدواریم تا ماه‌های آینده این اتفاق به نتیجه برسد.