سرویس موسیقی هنرآنلاین: اجرای گروه اقبال آذر پنجشنبه ۳۰ بهمن در دومین سئانس از سومین روز سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در ساعت ۱۸:۳۰ پخش شد.

این گروه برنامه خود را با پیش‌درآمدی از غلامحسین بیگجه‌خانی نوازنده‌ برجسته تار و از استادان مکتب تبریز موسیقی ایرانی شروع کرد.

بعد از این پیش‌درآمد، تک‌نوازی تار شنیده شد. چهارمضراب دشتی ادامه‌دهنده این اجرا بود تا نوبت به ساز و آواز دشتی با کلامی از سعدی و تصنیف «گریه کن» از عارف قزوینی رسید.

در میان نوای سازها، ضربی عشاق با غزلی از سعدی اجرا شد و تصنیف ابوعطا به آهنگسازی رضا محجوبی و شعری از رضا کمال آخرین اجراهای این گروه موسیقی بود.

اعضای گروه اقبال آذر در اجرای مربوط به سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر را سبحان مهدی پور خواننده و سرپرست، حمیدرضا برزویی نوازنده سنتور و تنظیم‌کننده قطعات، آناهیتا رمضانی نوازنده تار، احسان لیوانی نوازنده نی، پوریا کشاورز نوازنده کمانچه، مسعود پاد نوازنده عود، سهیل الله دادیان نوازنده تنبک و مائده اسماعیلی نوازنده دف و دایره تشکیل داده بودند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن الی ۴ اسفند در حال برگزاری است.

اجراهای جشنواره طبق تصمیم ستاد برگزاری جشنواره و با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت‌های حضور مخاطبان در سالن‌های اجرا موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد ملی کرونا به‌صورت مجازی پخش می‌شود.

هفت سایت شامل جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران، تیوال، بیپ تونز، تماشاخونه، گپ فیلم و نواک اجراهای جشنواره را پخش می‌کنند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر مجموعاً میزبان ۴۲ اجرا و بالغ بر ۱۸۹۰ دقیقه ضبط در تالار رودکی‌ با حضور ۴۶۴ هنرمند داخلی و ۱۱ هنرمند بین‌المللی است.