به گزارش هنرآنلاین، سیدزاده در این نشست با اشاره به ارتباط مستمر  صندوق با انجمن ها، خانه ها و معاونتهای تخصصی گفت: صندوق اعتباری هنر یکی از پردامنهترین گسترههای ارتباطی با جامعه فرهنگ و هنر کشور را دارد. در سال‌ جاری جلسات متعددی با شورای ارزشیابی هنرمندان و موسسه هنرمندان پیشکسوت در خصوص بررسی مشکلات و رفع ابهامات هنرمندان صورت گرفت.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای چهارساله صندوق اظهار داشت: سیاستهای حمایتی متناسب با منزلت و جایگاه رفیع اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه ممتازان این حوزه از اهداف و برنامههای صندوق اعتباری هنر است. صندوق اعتباری هنر با تایید و معرفی شورای ارزشیابی هنرمندان ماهانه به بیش از ۳ هزار نفر از چهرهها ممتازعرصه فرهنگ و هنر پرداخت پیوسته دارد، که مبلغ طرح تکریم در سال ۹۷ چهار برابر افزایش یافت.

وی تصریح کرد: با اجرایی شدن افزایش مبلغ پرداختی، اقدامات لازم برای اخذ تأییدیه از طریق رایزنی با شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جایگاه مرجع تشخیص و تأیید مشمولان واجد شرایط، فزونی گرفت. براین اساس با هدف افزایش دقت در ترمیم لیست افراد مشمول طرح تکریم و مستمری در سال ۹۷ و ۹۸، تعدادی از هنرمندان به دلیل کامل نبودن مدارک، افزایش پرداختی را دریافت نمی‌کنند لکن برابر مصوبه ی هیئت مدیره صندوق پرداخت مقرری ماهانه این دسته از هنرمندان با ارائه مدارک و مستندات  ادامه مییابد.

در این نشست ارائه راهکار مشترک برای تسریع و تصحیح همکاری در اعطای نشان درجه یک هنری و نیز افزایش دقت در معرفی برای برخورداری از طرح تکریم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین پیشنهاداتی برای اعطای نشان درجه ۱ به چهرههای ممتازی که نسبت به این امر اقدام نکرده اند مطرح شد.