سرویس موسیقی هنرآنلاین: سعید ذهنی آهنگساز و مدرس دانشگاه درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این روزها مشغول به سرانجام رساندن بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام خود هستم. در حال حاضر خیلی سخت می‌توانم تصمیم بگیرم کاری را قبول کنم، متأسفانه کارهایی هم که پیشنهاد می‌شود چندان جالب نیست. بسیاری از آن‌ها خیلی سطحی بوده و درمجموع کار جالبی پیشنهاد نمی‌شود، اما من از این فرصت استفاده کردم و اولین آلبوم خودم را تحت عنوان "آهسته با ماه" آماده کردم که به‌زودی منتشر می‌شود. تمام کارهای آلبوم انجام شده و تا چندی دیگر نسخه دیجیتال و فیزیکی آن منتشر خواهد شد.

او ادامه داد: این آلبوم ۳۰ قطعه با فضای رمانتیک و مدت‌زمان آن حدود ۶۶ دقیقه است. "آهسته با ماه" مجموعه‌ای از قطعاتی است که در حوزه فیلم و سریال ساخته‌ام. تولید آلبوم حدود یک سال و نیم طول کشید و با همکاری علی جعفری پویان به پایان رسید. این کار در بهمن‌ماه یا به‌صورت مجازی و یا به‌صورت حضوری با تعداد خیلی محدود رونمایی خواهد شد.

ذهنی درباره انتخاب عنوان "آهسته با ماه" توضیح داد: بنده سابقه‌ای در تئاتر دارم و ازآنجایی‌که ارادت زیادی به استاد اکبر رادی داشتم خواستم با گذاشتن نام آلبوم به "آهسته با ماه" هم منظور خودم را برسانم و هم ادای احترامی به او داشته باشم.

ذهنی در ادامه با اشاره به این که قصد دارد آلبوم‌های دیگری نیز منتشر کند، گفت: به‌احتمال زیاد بعد از "آهسته با ماه" آلبوم "رستاخیز عشق" را منتشر می‌کنم. این مجموعه شامل ۱۴ قطعه است و به بررسی زندگی مولانا می‌پردازد. این قطعات را چند سال پیش در پاریس و تهران اجرا کردم. "رستاخیز عشق" شامل یکسری تصنیف‌های آوازی است و برای ارکستر کامل نوشته شده است. بعد از انتشار این دو آلبوم، تصمیم دارم بر روی قطعاتی که در حوزه تئاتر کار کرده‌ام تمرکز کنم. من در حدود ۸۰ نمایش کار کرده‌ام و می‌خواهم تعدادی از این قطعه‌ها را در قالب آلبوم منتشر کنم.

این آهنگساز در بیان کرد: موسیقی مورد علاقه من بی‌کلام است چون به اعتقاد من این سبک موسیقی درست‌تر و عمیق‌تر است و جای این قطعات در بازار موسیقی کشورمان خالی است.

ذهنی در پایان گفت: به سهم خودم سعی می‌کنم از فرصت کرونایی استفاده کنم و به همین خاطر یک کار نیز به نام "دوران پاندمی" با موضوع ویروس کرونا در حال تنظیم دارم. بخش عمده کار  شده و تنها موسیقی و ضبط آن باقی مانده است. به نظر من جهان به دو بخش قبل از کرونا و بعد از کرونا تقسیم می‌شود و هیچ‌کدام از ما قطعاً آدم قبل از کرونا نخواهیم شد.