سرویس موسیقی هنرآنلاین: اردوان جعفریان عضو هیئت‌مدیره مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری و مدیر کمیته بین‌الملل سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر درباره فعالیت‌های مجمع صنفی به هنرآنلاین گفت: بخشی از اقدامات ما در مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری مربوط به راهنمایی‌هایی در حوزه عملکرد شرکت‌ها می‌شود. بخشی نیز به تسهیل عملکرد آن‌ها می‌پردازد.

وی افزود: رایزنی با بدنه دولتی برای بازگشت برخی از برنامه‌ها به چرخه اجرا بدون به خطر افتادن سلامتی جامعه نیز جزو برنامه‌های ما‌ خواهد بود. همچنین تأمین اعتبارات برای جامعه فرهنگ و هنر از دیگر اهداف مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری است تا پس از شناسایی از طریق وزارت ارشاد به نهادهای غیردولتی که تحت پوشش نهادها و شرکت‌ها هستند، تزریق شود.

او ادامه داد: دولت شرایط سخت اقتصادی را به دلایل مختلفی ازجمله تحریم‌ها و از دست دادن منابع سپری می‌کند. بنابراین باید همسان‌سازی و درک متقابلی میان دولت و جامعه هنری اتفاق افتد تا هم دولت توان پوشش خود را بالا ببرد و خدماتی مثل خدمات بیمه‌ای، بهداشتی و پوشش هزینه‌ها را انجام دهد و بخش خصوصی نیز باید تقاضاهای خود را واقعی‌تر کند. در تلاشیم توازنی میان خواسته‌ها و امکانات برقرار کنیم. البته خود ما دارای امکانات نیستیم و باید این توازن را میان بخش خصوصی و دولت ایجاد کنیم که برای تحقق این امر در حال مذاکره با نهادهای مربوطه هستیم.

مدیر کمیته بین‌الملل سی‌ و ششمین جشنواره موسیقی فجر در پایان گفت: امیدوارم نگاهی جدی‌تر نسبت به جریان هنر در ایران شکل گیرد و فرهنگ عام جامعه بخش‌های باکیفیت‌تر را الگوی خود قرار دهد تا امکان ترقی سطح فرهنگی به وجود آید. دوران شیوع کرونا علاوه بر تمام سختی‌هایی که دارد شاید فرصتی باشد تا هنرمندان آثار بیشتری را خلق کنند و در دوران پساکرونا شاهد خروجی مثبت و خلق آثار درخشان‌‌تری باشیم.