سرویس موسیقی هنرآنلاین: گروه هنری "مربع ۱۱" حامی مالی جشنواره "هنر زنده است" و یکی از برگزارکنندگان این رویداد است که به شکل رقابتی در شبکه‌های اینترنتی و با حمایت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۱۰ تا ۲۰ اسفند برگزار می‌شود.

سپیده منهویی مدیر این مجموعه در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین با اشاره به این که با استفاده از ظرفیت‌های مجازی می‌توان جریان هنر را زنده نگه داشت، توضیح داد: با گستردگی مقوله آموزش و تعداد زیاد متقاضیان، تصمیم گرفتیم که با آقایان امیدرضا سپهری و فراز بابایی مجموعه "مربع ۱۱" را فعال کنیم و از طریق برگزاری کارگاه‌های هنری، و دیگر رویدادهای هنری در این عرصه گام برداریم.

منهویی گفت: مجموعه هنری "مربع ۱۱" با لطف و موهبتی از سوی جشنواره "هنر زنده است" مواجه شد که اساتید بزرگ فرهنگ و هنر کشورم تصمیم به حمایت از نسل جوان گرفتند، که بتوانیم حمایت مالی از جشنواره را به عهده و یکی از برگزارکنندگان این جشنواره باشیم.

وی در همین زمینه افزود: زمان زیادی از تأسیس مجموعه فرهنگی هنری "مربع ۱۱" نمی‌گذرد و با لطف و عنایت بزرگان این عرصه و تلاش‌های تیم "مربع ۱۱" برای عملکرد بهتر پیشنهاد‌های بسیار خوبی به ما ارائه شده است و تمرکز ما حرکت به سمت اجرای برنامه‌های مجموعه با درجه کیفی استاندارد است.

منهویی در پایان افزود: توقع ما این است که مسئولین با صلاحدید خود بخش خصوصی را حمایت و تدبیری در ارتباط با مشکلات مجموعه‌های فرهنگی هنری که با همت و علاقه هنردوستان شکل گرفته است، بیندیشند. بخش خصوصی جوان و تازه‌نفس و حل مشکلات آن نیازمند زمان است. مجموعه فرهنگی هنری "مربع ۱۱" بخش خصوصی تازه‌نفس نخستین قدم بزرگ خود را بر حمایت و برگزاری یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های هنری ایران برداشته است و معتقدیم این مجموعه در اولین قدم به شکلی پررنگ از جوانان و جریان هنر حمایت کرده است.

فراخوان اولین جشنواره آنلاین "هنر زنده است" در چهار بخش فیلم به دبیری کمال تبریزی، تئاتر به دبیری بهروز غریب پور، موسیقی به دبیری فردین خلعتبری و دیجیتال آرت به دبیری محمود کلاری ۲۹ آذر منتشر شد و علاقه‌مندان جهت شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره آنلاین "هنر زنده است" می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی aafestival.ir به مطالعه متن فراخوان و ثبت اثر بپردازند.