سرویس موسیقی هنرآنلاین: در این گزارش، گزیده‌ای از مطالب منتشرشده در صفحه موسیقی طی صفحه گذشته را مرور می‌کنیم:

انتشار مجوز تک آهنگ‌های حامد همایون، حجت اشرف‌زاده و حمید هیراد

اولین روز هفته گذشته با انتشار خبر صدور پنج مجوز ازجمله مجوز تک آهنگ‌های حامد همایون، حجت اشرف‌زاده و حمید هیراد منتشر شد. از میان آلبوم‌هایی که در هفته گذشته مجوز انتشار گرفتند می‌توان به "ماجرا" به آهنگسازی آرش احمدی‌نسب و "بامداد" به آهنگسازی حمیدرضا نصیری‌فرد در حوزه موسیقی سنتی، اشاره کرد. در میان مجوزهای صادره در بخش تک‌آهنگ‌ها نیز می‌توان به قطعه "چشم ما روشن" به خوانندگی و آهنگسازی حامد همایون، "ماهورا" به خوانندگی و آهنگسازی حجت اشرف‌زاده و قطعه "ساحل" ساخته حمید هیراد اشاره کرد.

فراخوانی برای اصحاب رسانه

دومین خبر اولین روز هفته هم به انتشار فراخوان موسیقی و رسانه اختصاص داشت.

فراخوان جایزه موسیقی و رسانه با هدف افزایش نقش رسانه‌ها در توجه عمومی به موسیقی و کلام، تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و هم‌افزایی حوزه موسیقی، فرهنگ‌سازی با موسیقی و توجه به گونه‌های مختلف موسیقی به‌ویژه موسیقی نواحی و خرده‌فرهنگ‌ها در راستای فرهنگ‌سازی در سه حوزه"موسیقی، بینا رشته‌ای و نگاه ویژه" منتشر شد. فعالان رسانه‌ای، خبرنگاران و نویسندگان حوزه موسیقی از بیست و پنجم آذرماه تا پایان وقت اداری یکشنبه ۵ بهمن‌ماه می‌توانند، بر اساس فراخوان جایزه موسیقی و رسانه مراحل ثبت نام و بارگذاری آثار خود را که در بازه زمانی اول بهمن 98 تا اول بهمن 99 منتشر شده است، با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.fajrmusicfestival.com انجام دهند.

حمله قلبی خواننده پاپ

آخرین خبری که روز شنبه به انتشار رسید، خبر عارضه قلبی بابک جهانبخش خواننده پاپ بود. او در آستانه برگزاری کنسرت آنلاین خود به دلیل انسداد رگ‌های قلبی تحت نظر پزشکان معالج قرار گرفت. این خواننده به دلیل وخامت اوضاع مجبور به جراحی قلب خود شده است.

اتمام مهلت ثبت نام جشنواره

دومین روز هفته نیز خبر اتمام مهلت ثبت نام فراخوان جشنواره موسیقی فجر اعلام شد.

با پایان مهلت ثبت نام و ارسال آثار به دبیرخانه، ۱۰۰ گروه از گونه‌های مختلف موسیقی از طریق فراخوان در این دوره جشنواره ثبت نام کردند. بر اساس آیین‌نامه جشنواره، بعد از ثبت نام متقاضیان، هیئت انتخاب آثار و گروه‌ها وظیفه تعیین و تأیید نهایی درخواست‌کنندگان را برای حضور در بخش غیررقابتی بر عهده دارد. سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر ۲۸ بهمن تا ۳ اسفند به دبیری حسن ریاحی در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می‌شود.

انتشار جدول کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی

دومین خبر دومین روز هفته به انتشار جدول دومین دوره کنسرت‌ آنلاین موسیقی ایرانی اختصاص داشت.

دومین دوره کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی به مدت چهار شب و در هر شب دو اجرا، روزهای ۲۷ تا ۳۰ آذر در تالار رودکی برگزار می‌شود. این دوره از اجراها به موسیقی سازی و بی‌کلام اختصاص دارد و علاقه‌مندان می‌توانند این رویداد را از طریق صفحه اینستاگرام بنیاد رودکی، هفدانگ و سایت تیوال به‌صورت هم‌زمان مشاهده کنند. با توجه به محدودیت‌های زمانی اعلام‌شده از سوی ستاد ملی کرونا در رابطه با عدم تردد شبانه بعد از ساعت ۲۱ در شهر تهران، این مجموعه کنسرت‌ها ضبط شده و در زمان مقرر طبق اعلام جدول برای علاقه‌مندان به‌صورت رایگان پخش می‌شود.

درگذشت جواد داوری نوازنده پیشکسوت

جواد داوری نوازنده سنتور و تنبک و هنرمند استان گلستان صبح روز دوشنبه ۲۴ آذر از دنیا رفت. او ۷۲ ساله بود. داوری از مدت‌ها پیش به دلیل بیماری زمینه‌ای و برای جراحی قلب باز به بیمارستان مراجعه کرد و در همان زمان درگیر بیماری کرونا شد.

سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی

برگزاری نشست هماهنگی سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در شهر بوشهر در چهارمین روز هفته به انتشار رسید.

نشست هماهنگی برگزاری سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در استان بوشهر، با حضور سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر، مجید خورشیدی، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر، محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی، فاطمه کرم‌پور، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان بوشهر و امیر مردانه، مدیر اجرایی جشنواره در معاونت امور هنری برگزار شد.

در این نشست توافق شد سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی اسفندماه امسال در استان بوشهر برگزار شود و شورای علمی متشکل از هنرمندان ملی و هنرمندان استان بوشهر در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی تشکیل شود.