سرویس موسیقی هنرآنلاین: سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده درباره فعالیت‌های خود در این روزها به خبرنگار گفت: من در گذشته روزی حدود 10 ساعت پیانو تدریس می‌کردم و روزی سه ساعت کارهای استودیویی انجام می‌دادم و یا برنامه‌های رادیو و تلویزیون داشتم همچنین کارهای جانبی به‌جز تدریس هم انجام می‌دادم، اما در حال حاضر به دلیل این که در ساعت 21 حتماً باید در منزل حضور داشته باشیم، مجبور هستیم تنها تدریس پیانو را داشته باشیم.

وی افزود: قطعه‌ای به نام "آرزوی من" را آماده داریم که آهنگساز آن آقای سام جلائی و ترانه‌سرای آن دکتر همایون راستاد هستند. بنده به همراه خانم هانا کامکار اجرای این قطعه را بر عهده داشتیم. این قطعه برای ارکستر بزرگ ضبط شده و تنظیم آن را نیز خودم انجام داده‌ام. برای اخذ مجوز قطعه "آرزوی من"  اقدام کرده‌ایم.

او ادامه داد: اثر دیگری به نام "کدو قلقلی و دیو فرفره سر" به کارگردانی و نویسندگی رضا بابک در دست انتشار دارم که همچنان در مرحله اخذ مجوز قرار دارد که این اثر مخصوص کودکان است. اثر دیگری به نام "دل خوش" نیز برای پیانو و سازهای ضربی ساخته‌ام. این قطعه را برای شادمانی مردم مملکتم ضبط کردم و آرزویم این است که تمام موجودات جهان در کنار هم با صلح و آرامش و صفا زندگی کنند.

احتشامی درباره تفاوت آموزش حضوری و آنلاین توضیح داد: پیش از این اتفاقات، یک شاگرد که می‌آمد، من در اتاق انتظار می‌نشستم و با پدر و مادر او صحبت می‌کردم درحالی‌که شاگرد در کلاس، پیانو می‌نواخت و ما در اتاق انتظار صدای پیانو او را می‌شنیدیم. من به‌عنوان معلم این امکان را داشتم که در کلاس حضور پیدا کنم و در دقایقی کوتاه هنرجوی خود را راه بیندازم یا این توان را داشتم که در عرض یک ساعت به سه یا چهار نفر از هنرجویان پیانو آموزش دهم. در آن روزها هنرجویان از نقاط کشور به کلاس‌های بنده می‌آمدند، اما شرایط برپایی کلاس آنلاین فرق می‌کند، به جهت این که باید وقت بگذارم و آثار هنرجویان را کامل گوش دهم و درس‌های آن‌ها را فیلمبرداری کنم و برایشان ارسال کنم و همچنین دروس را به‌صورت پی‌دی‌اف برایشان ارسال کنم. مجبور هستم در یک ساعت تنها به یک یا دو هنرجو آموزش دهم.