سرویس موسیقی هنرآنلاین: الیاس طغیانی خواننده و نوازنده نی درباره فعالیت این روزهای خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: من این روزها مشغول تدریس آنلاین موسیقی هستم. آموزشگاه‌های موسیقی تعطیل شده‌اند و وضعیت تدریس آنلاین هم با توجه به اینترنت ضعیف کشور چندان مناسب نیست. دانشگاه‌ها نیز همین‌طور. آن دریافت‌هایی که دانشجوها باید داشته باشند را ندارند. درواقع آموزش آنلاین تبدیل به یک معضل و مصیبت برای دانشجویان می‌شود.

وی ادامه داد: روی آلبوم "خیال پرواز" آقای عربشاهی نیز کار می‌کنم. این آلبوم شامل دو تصنیف، دو آواز و یک پیش‌درآمد است. در مراحل نهایی آلبوم قرار داریم و می‌خواهیم به‌زودی آن را منتشر کنیم. این یک کار دلی است که ما انجام داده‌ایم و توجیه اقتصادی ندارد. کسانی که کار جدی موسیقی انجام می‌دهند، در حال حاضر با هزینه شخصی خود و یا به‌صورت رفاقتی کار می‌کنند.

طغیانی در رابطه با وضعیت آموزش موسیقی گفت: من افرادی را سراغ دارم که تجربه اندکی در موسیقی دارند ولی با همین تجربه اندک موسیقی تدریس می‌کنند. نمی‌دانم چه چیزی تدریس می‌کنند. این‌ها چیزی ندارند که به شاگردان خودشان بگویند. آدم وقتی چنین مسائلی را می‌بیند تأسف می‌خورد.

وی در پایان ضمن انتقاد از وضعیت برخی آموزش‌ها، اظهار داشت: اگر نمی‌توانید آموزش بدهید، چرا آموزش می‌دهید؟ آموزش دادن آواز این‌طور نیست که شما یک آواز بخوانید و بعد شاگرد برود آن آواز را تمرین کند. اگر کسی بخواهد این‌طور آموزش ببیند می‌تواند برود سی‌دی استاد مختلفى مثل ستاد دوامی و استاد کریمی را گوش کند و به تمرین بپردازد. در آموزش موسیقی باید اشکال شاگرد گرفته شود ولی متأسفانه آموزشگاه‌های ما تبدیل به دکان موسیقی شده‌اند.