به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، میشل عون رئیس جمهوری لبنان از  تولید قطعه موسیقی "بی‌تاب بلقیس" که به همت بنیاد رودکی و با شعار "بیروت! درد تو، درد من است" برای همبستگی با جان باختگان انفجار بیروت ساخته شده است، تقدیر و تشکر کرد.

بعد از اهدای این اثر به رئیس‌جمهور لبنان از سوی محمدجلال فیروزنیا سفیر ایران در لبنان، "نبیل شدید" مدیرکل تشریفات و امور بین‌الملل ریاست جمهوری این کشور در نامه‌ای، ضمن تحسین این اثر هنری از طرف میشل عون رئیس‌جمهور لبنان، مراتب قدردانی او را به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

در نامه ارسالی به محمد جلال فیروزنیا سفیر ایران در بیروت آمده است:

"این هدیه فرهنگی با ارزش تولیدی رایزنی فرهنگی و بنیاد فرهنگی هنری رودکی که پیام وفاداری و همبستگی با لبنان و شهدای انفجار بندر بیروت بود، مورد توجه و خوشایند جناب رئیس‌جمهور قرار گرفت به ویژه آن که به عنوان یکی از بزرگترین تولیدات موسیقایی از نظر محتوا و نشر آن به شمار می‌رود. اضافه بر این‌که نشان‌دهنده عمق روابط میان لبنان و ایران در سطوح مختلف و برخاسته از دوستی و پیوند دو ملت دوست با یکدیگر بوده و میزان مشارکت ایران با لبنان و ملت آن در مصیبت دردناک و سختی‌هایی که در مسیرشان با آن روبرو هستند را نشان می‌دهد".

در این نامه همچنین خطاب به سفیر ایران آمده است: "رئیس‌جمهور درخواست می‌نماید مراتب تشکر خود را به رئیس‌جمهور، دولت و ملت ایران به خاطر حمایت از لبنان و همراهی با این کشور در تمام عرصه‌ها، ابلاغ نموده و همچنین از برپاکنندگان این کار ویژه تشکر نموده و برای آنان پیشرفت روزافزون و کارهای برجسته‌تری را آرزو می‌نماید".

چندی پیش به ابتکار بنیاد رودکی و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، با دعوت از "آندره الحاج" رهبر ارکستر ملی لبنان به تهران، نماهنگی با رهبری وی و با عنوان "بی‌تاب بلقیس" ساخته شد.

شعر این اثر سروده  "آهورا ایمان" با  آهنگسازی "فردین خلعتبری" و خوانندگی "حمیدرضا نوربخش" است که توسط ارکستر ملی ایران  در تالار وحدت به اجرا درآمد؛ این قطعه همچنین در رویدادی با حضور سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا دلخوش مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، ، شمس‌الدین حسینی رییس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی، "آندره الحاج" رهبر ارکستر ملی لبنان، "حسین عجمی" مشاور و نماینده وزیر فرهنگ لبنان و جمعی از مدیران فرهنگی رونمایی شد.