سرویس موسیقی هنرآنلاین: چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با معرفی برگزیدگان بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک جمعه‌شب نهم آبان‌ماه در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

در این دوره جشنواره 2350 خواننده و نوازنده در گروه‌های سنی الف، ب و ج و در شاخه‌های موسیقی دستگاهی، کلاسیک و نواحی به رقابت پرداختند.

در ابتدای این مراسم که به دلیل بیماری کرونا بدون حضور داوران و شرکت‌کنندگان جشنواره و به صورت آنلاین از طریق صفحهٔ اینستاگرام انجمن موسیقی ایران پخش می‌شد، پیام دکتر عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط  سیدعباس سجادی مجری مراسم قرائت شد.

نمونه‌ای روشن از امید به آینده و فردای موسیقی ایران است

در متن پیام وزیر ارشاد آمده بود: "فرهنگ و هنر این سرزمین پهناور درازای تاریخ و سیر تحولات گونه‌گون، با عزم و همت هنرمندان خود، در اندیشه و جان نسل‌های مختلف تداوم و جریان یافته است. در این میان، هنر موسیقی از گذشته تا امروز در تعامل با جامعه و جهان پیرامون پنجره گفت‌وگو را گشاده‌تر و سیر حرکت فرهنگی را هموارتر کرده است.

جشنواره ملی موسیقی جوان، نمونه‌ای روشن از امید به آینده و فردای موسیقی ایران است که پیشینه فرهنگ موسیقی کشور و میراث‌داری استادان و پیشکسوتان را پشتوانه گران‌سنگ خود دارد. نوجوانان و جوانانی که با شوق و امید موسیقی ریشه‌دار فرهنگی را برگزیده‌اند، آموخته‌اند و برای پایندگی و روشن نگه‌داشتن چراغ موسیقی باانگیزه و علاقه تلاش می‌کنند. جشنواره ملی موسیقی جوان، بستری است برای شناسایی استعدادهایی که موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک را از استادان آموخته و پاس می‌دارند و فردای روشن موسیقی کشور را با آواها و نواهای امروز خود نوید می‌دهند.

اگرچه شرایط اخیر جهان و جامعه متأثر از بیماری کووید-19 موجب شد حضور جوانان در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به شکل مرسوم ممکن نشود، اما اجراهای جوانان در تجربه‌ای جدید در فضای مجازی یادگاری است که در تاریخ موسیقی این کشور ثبت خواهد شد.

از استادان و داوران چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، برگزارکنندگان و نوجوانان و جوانانی که در این دوره جشنواره همراهی و همکاری داشته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم."

جشنواره چهاردهمین در زمینه خلاقیت نتایج بسیار خوبی داشته است

در ادامه، پیام حسین علیزاده آهنگساز و نماینده هیئت داوران بخش موسیقی ایرانی در چهاردهمین جشنواره موسیقی جوان پخش شد.

متن پیام به این شرح است: "جوان‌ها به ما انرژی مضاعف می‌دهند که همچنان این جشنواره را ادامه دهیم. این جشنواره کمبودها و حسن‌های زیادی دارد که با هم‌فکری و نظر همه دوستان شرکت‌کننده می‌توانیم جشنواره را به حالت ایده‌آل برسانیم. واقعاً جای تبریک و تشکر دارد که انجمن موسیقی ایران در این شرایط جشنواره را برگزار کرد و اجازه نداد روند برگزاری جشنواره متوقف شود.

من در مرحله اول نسبت به اجراها انتقاد داشتم و کیفیت اجراها برای من رضایت‌بخش نبود ولی جالب است که شرکت‌کنندگان بخش نهایی در این مدت کوتاه توانسته بودند پیشرفت کنند و کیفیت خوبی را از خودشان ارائه بدهند. ما در قضاوت‌ها گاهی حیف‌مان می‌آمد که فقط سه برنده اعلام کنیم و به همین خاطر در برخی از بخش‌ها تعداد برندگان بیشتری را اعلام کردیم.

واقعیت این است که همه بچه‌ها وقتی به مرحله نهایی می‌رسند برنده هستند. یک شرایطی پیش می‌آید که همه نمی‌توانند برنده این جشنواره باشند ولی قصد ما اعلام برنده یا بازنده نیست. هدف حضور جوان‌ها در این جشنواره و کسب تجربه است.

جشنواره امسال در زمینه خلاقیت نتایج بسیار خوبی داشته است، من خودم راغب هستم که بخش خلاقیت را به‌عنوان یکی از بخش‌های عمده جشنواره در نظر بگیریم تا بچه‌ها از خودشان اثر خلق کنند. به نظرم اگر ما این بخش را گسترش بدهیم نتایج بهتری خواهیم گرفت.

گاهی در جشنواره استعدادهای عجیب و غریبی پیدا می‌شوند که ما می‌گوییم ای کاش استاد یا معلم این جوان‌ها را می‌دیدیم و به آن‌ها می‌گفتیم مثلاً در این مسائل دقت بیشتری کنند.

بچه‌ها از ابتدا باید درست آموزش ببینند چون تصحیح کردن تکنیک بچه‌ها، بسیار سخت‌تر و حتی غیرممکن است. از اول باید با مشاوره خوب، معلم‌های خوب انتخاب کنند. از تمام معلمینی که در سراسر کشور زحمت می‌کشند و شاگردان به این خوبی تربیت می‌کنند ممنون هستم. دست همه را می‌فشارم و به آن‌ها خسته نباشید می‌گویم.

امیدوارم جشنواره در آینده برنامه‌هایش را طوری پیش ببرد که بتواند در یک سمیناری از معلمین سراسر کشور دعوت کرده و آن‌ها را هماهنگ کند تا جشنواره به نتایج بهتری برسد. پیشنهاد من برای دوره‌های بعد، تحول در جشنواره است که امیدوارم این مسئله را بتوانیم با هماهنگی مسئولین انجمن موسیقی پیش ببریم.

ایران یک کشور پهناور و با فرهنگ‌های بسیار متنوع است، من همیشه فکر می‌کنم ایران یک جغرافیایی از جهان است چون آدم‌های مختلف از نژادها، فرهنگ‌ها و زبان‌های متفاوت در ایران حضور دارند. در کنار هم قرار گرفتن این‌ها برای جشنواره بسیار غنی است.

یکی دو دهه پیش وقتی پیشکسوت‌ها از بین می‌رفتند جایگزینی برای آن‌ها نداشتیم و افسوس می‌خوردیم. فکر می‌کردیم این ساز و موسیقی حتی ممکن است از تاریخ حذف شود ولی این جشنواره باعث شد که یک بازسازی صورت بگیرد. الان نوازندگان در سنین پایین به سراغ سازهایی می‌روند که قبلاً نمی‌رفتند.

شعار جشنواره برای موسیقی نواحی، اتحاد و همبستگی است، ما برای موسیقی نواحی هیچ نگرانی نداریم که در آینده چه خواهد شد. به نظرم ما در موسیقی نواحی شاهد یک تولد دوباره هستیم. آن موسیقی که در کشور جریان دارد، موسیقی کلاسیک یا سنتی ایرانی، موسیقی کلاسیک غربی و موسیقی نواحی است. این سه موضوع در جشنواره اهمیت دارد. واقعاً در این دوران نتایج خوبی داده است. من از زبان دوستان کلاسیک می‌شنوم که پیشرفت‌ها زیاد بوده است. نکته جالب دیگر اینکه اکثریت شرکت‌کنندگان در تمام رشته‌ها از شهرستان‌ها هستند و این مسئله نشان می‌دهد که همه راغب شده‌اند.

در این شرایط، موسیقی روح ما را قوی می‌کند. شرایط، شرایط جالبی نیست و ما مدام خبرهای ناگوار می‌شنویم. موسیقی یکی از هنرهایی است که ما می‌توانیم به آن پناه ببریم. جوان‌ها الان بیشتر در منزل و دور از امکانات هستند و ممکن است تجربه نداشته باشند که چه‌کار کنند. ممکن است از نظر نوازندگی و تکنیک یک انحرافاتی پیش بیاید. پیشنهاد من به جوانان این است که در این شرایط حتی از دور هم که شده با کسانی که لازم است مشورت کنند و همیشه فکر کنند که دارند زیر نظر استاد کار می‌کنند. امیدوارم این دوران زودتر تمام شود."

روزآمدی هنر از مؤلفه‌های جشنواره موسیقی جوان است

سپس در ادامه این مراسم پیام سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد که در این پیام آمده بود:"

"هوالجمیل

جویای زندگی و مشتاق شکوفایی‌اند جوان چهره‌های موسیقی ایران‌زمین که در خطوط این روزگار ناخوش‌احوالِ ناشی از کرونا، نت به نت امید و انتظار را مشق می‌کنند و به آموختن نشسته‌اند تا گرد فراموشی را از میراث معظم موسیقی برخیزانند. تجسم این تصمیم می‌تواند "جشنواره‌ موسیقی جوان" باشد که به اشتیاق و اراده‌ جوانان مستعد، ارجمندی موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک را یادآور است و مصمم است که جایگاه و پایگاه این هنر کهن را قوام و دوام بخشد. تکریم میراث نامیرای دیروز به مدد بازآفرینی و تحول و نگاه معطوف به فردا با میل به روزآمدی هنر از مؤلفه‌های این جشنواره است که به روشنی مؤید حال و احوال آموزش موسیقی و تبلور بایدها و نبایدهای این عرصه است. با خود می‌اندیشم شاید سرنوشت این جشنواره با معرفی منتخبانی مستعد به قضاوت اساتید و تشویق و ترغیبی از جانب متولیان امر منتهی می‌شود اما این میدان چنان بزرگ است که بایسته است نهادهای دیگری در دشواری پیش روی، فرصت آفرین و نشاط‌بخش، به مراقبت و مؤانست و مهر، نوازنده‌یِ جوانان شریف موسیقی باشند و دل و جان بسپارند که هر قدمی که امروز برداریم در قلم فردائیان فراموش نخواهد شد.

تالار رودکی اگر چه به اشتیاق این اتفاق را لحظه‌شماری می‌کرد اما به ناگریز و به دلتنگی روزهای دوری را تاب می‌آوریم و با آرزوی تندرستی اهالی جوان موسیقی و اساتید ارجمند، دورادور در آیینه‌ی شبکه‌های ارتباطی مخاطبِ هنرنمایی ارجمندان حاضر در این دوره از جشنواره خواهیم بود و به درود برای ایشان زمزمه می‌کنم:

مرا هزار امید است و هر هزار تویی"

یادمانی برای خسرو آواز ایران

یکی از بخش‌های ویژه آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، یادبود خسرو آواز ایران بود که در این بخش برخی از داوران جشنواره نظیر حسین علیزاده، حمیدرضا نوربخش، محمدرضا درویشی، داریوش پیرنیاکان، بهروز همتی، علی‌اصغر شاه‌زیدی، داوود گنجه‌ای و حسین بهروزی‌نیا از محمدرضا شجریان گفتند و یاد این استاد بزرگوار را گرامی داشتند.

حسین علیزاده درباره محمدرضا شجریان گفت: آقای شجریان از وقتی که کار هنری‌ خود را شروع کرد، شکوفا شد. همه اذعان داشتند که پدیده‌ای ظهور کرد. در تمام سفرها و همکاری‌هایی که با هم داشتیم، اگر  قرار بود چیزی بر او تحمیل شود، نمی‌پذیرفت؛ به همین علت شاید چنین کسی به ذائقه هر کسی خوش نیاید. شجریان نشان داد باغبان موسیقی ایران است. جریان آزاده بود. اکنون هر صدا و آوازی از او می‌شنوم هر بار به این فکر می‌کنم که می‌توان چیز جدیدی از کارهایش برداشت کرد و کارهایش همیشه ماندگار خواهد بود. بار غمم خیلی سنگین است ولی بار عشقم از او پر است.

داریوش پیرنیاکان آهنگساز و نوازنده نیز بیان کرد: از من سوال شد که کدام کار شجریان شاهکار او است؟ به نظر من زندگی او شاهکار او است؛ چون زندگی‌اش از کار هنری‌اش جدا نبود. در تمامی دوران کاری او با حرف‌هایی که زد و مواضعی که گرفت تماما بر اساس خرد بود. در کار هنری شجریان جای گفت و گو وجود ندارد. او ذاتا خاکی بود.

حمیدرضا نوربخش خواننده و مدیرعامل خانه موسیقی هم درباره محمدرضا شجریان گفت: ایشان میراث بسیار متکثری از خود باقی گذاشت که نشان می‌دهد او همیشه وجود خواهد داشت و همه می‌توانند همیشه از وجودش بهره ببرند. او آواز ایران را چندین مرحله ارتقاء داد.

داوود گنجه‌ای نوازنده باسابقه کمانچه محمدرضا شجریان را چنین توصیف کرد، او هنرمندی چند وجهی بود. به بزرگتر خود خیلی احترام می‌گذاشت. شجریان را خدا عزیز کرد و کار او در همه دنیا بررسی می‌شود. او خدمتی به ایران کرد که اسم او برای همیشه خواهد بود.

حسین بهروزی‌نیا آهنگساز نیز گفت: شجریان در کار خود و هر چیزی دقیق بود و هر کاری را به بهترین نحو ادامه می‌داد.

اردشیر کامکار نوازنده اظهار کرد: احساس می‌کردم او اتاق فکری دارد که تعیین می‌کرد در چه شرایطی چه چیزی بخواند. او شرایط اجتماعی و سیاسی را که مردم در آن زندگی می‌کردند، می‌شناخت و می‌دانست باید چه بخواند.

نقش موسیقی در تحمل این شرایط و امیدبخشی به آینده قابل توجه است

سخنران بعدی که برای ایراد سخن به روی سن آمد، هومان اسعدی دبیر چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بود که برای هشتمین سال پیاپی دبیری این جشنواره را برعهده داشت.

دبیر جشنواره ملی موسیقی جوان گفت:

هو الجمیل و یحب الجمال

سلام و عرض ادب و احترام به حضور تمامی همراهان گرامیِ چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان.

پیش از هر چیز بر خود واجب می‌دانم که یادی کنم از بزرگمرد جاودانه موسیقی ایران‌زمین، استاد محمدرضا شجریان، که ما نیز در نهمین دوره از جشنواره ملی موسیقی جوان افتخار میزبانی و همراهی ایشان به عنوان عضو شوراهای تخصصی را داشتیم، ولی متأسفانه در ادامه کار تقدیر یارمان نبود... از طرف خودم و استادان و همکاران گرانقدرم به جامعه موسیقی و ملت ایران عمیقاً تسلیت عرض می‌کنم... "با مهر آمد و با مهر رفت، و تا مهر باقی‌ست ــ و تا صوت و سامعه و هنر و انسانیت باقی‌ست ــ یاد و نام و صدای ملکوتی‌اش باقی و جاودان خواهد ماند."

امیدوارم در آینده و در زمان مقتضی جایزه‌ای ویژه به نام و یاد ایشان، به‌گونه‌ای که شایسته و درخورِ شأن و منزلتِ این بزرگمرد تاریخ موسیقی ایران و جهان باشد، در همین جشنواره یا رویدادهای مشابه تدارک دیده شود.

"هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق / ثبت است بر جریده عالم دوام ما..."

همان‌طور که مستحضرید، به‌دلیل شرایط جهانی و عالمگیرِ کرونا، در این دوره از جشنواره با وضعیت پیچیده‌ و پُر چالشی مواجه بودیم، همچنین رویدادهای مشابه در جهان هم با چالش‌هایی از همین قبیل روبه‌رو بوده‌اند. اما، علی‌رغم تمام این پیچیدگی‌ها، با حمایت و همکاری مسئولین محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاران عزیزم در انجمن موسیقی ایران و به‌ویژه استادان گرانقدر، این دوره از جشنواره نیز به‌طور شایسته‌ای برگزار شد. در هر حال توانستیم امسال بیشترین تعداد شرکت‌کننده را جذب کنیم (حدود ۲۴۰۰ شرکت‌کننده) که از تمامی ادوار پیشین جشنواره تعداد بیشتری بوده است و این مهم حاکی از بارقه‌های امیدی‌ست که علی‌رغم این وضعیت، امید به زندگی و نقش موسیقی در تحمل این شرایط و امیدبخشی به آینده قابل توجه بوده است. در مرحله نهایی نیز شاهد اجراهای بسیار درخشان و چشم‌گیری بودیم. به تمامی عزیزان شرکت‌کننده تبریک عرض می‌کنم، چه کسانی که اسامی‌شان به‌عنوان برگزیده اعلام می‌شود و چه کسانی که در مرحله نخست شرکت کردند. همین که امید و عشق به زندگی و موسیقی را زنده نگه داشتند به آنها تبریک عرض می‌کنم، از تلاش‌های ارزشمندشان قدردانی می‌کنم و برای همگی‌شان آرزوی موفقیت‌های روزافزون دارم... از نظر ما همه برنده هستند.

در خاتمه تشکر می‌کنم از استادان عزیز و بزرگواری که در قالب هیئت‌های محترم داوری، شوراهای تخصصی و مشاوران در این دوره از جشنواره و در طی این سال‌ها، صمیمانه و خالصانه با ما همکاری کردند. همین‌طور از مسئولین محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل محترم دفتر موسیقی، به‌ویژه معاون محترم امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همین‌طور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاسگزاری می‌کنم که به ما این امکان را دادند تا این جشنواره را ــ بدان‌سان که با همکارانم در انجمن موسیقی ایران صلاح دانستیم ــ علی‌رغم این شرایط و دشواری‌ها برگزار کنیم؛ و امیدوارم نتیجه رضایت‌بخشی حاصل شده باشد و در آینده هم در شرایطی بهتر و مطلوب‌تر و رفع این بیماری، این جشنواره کماکان تداوم و استمرار یابد. همین‌طور از مدیریت محترم امور اجرایی جشنواره و مدیر عامل محترم انجمن موسیقی ایران، دوست و همراه عزیزم، جناب آقای علی ثابت‌نیا و همکاران گرانقدرم در ستاد جشنواره صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم که با زحمات و حمایت‌های بی‌دریغ‌شان در این ایام، و با تمهیدات و تدابیری خردمندانه در این شرایط طاقت‌فرسا، توانستند این بار را به سرمنزل مقصود برسانند. همین‌طور از مدیرعامل محترم بنیاد رودکی و دیگر همراهان و مسئولینی که به ما امید و دلگرمی دادند و همکاری و حمایت کردند نیز قدردانی می‌کنم. امیدوارم سال آینده در همین سالن و همین صندلی‌های تالار رودکی و تالار وحدت، دگرباره حضور پُر شور موسیقیدانان و مخاطبان را شاهد باشیم.

به امید روزهایی بهتر، هم برای موسیقی و هم برای مردم ایران و جهان..."

جشنواره ملی موسیقی جوان راهی روشن به آینده موسیقی ایران است

محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی نیز به چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پیامی داده بود که متن این پیام به شرح زیر است: "جشنواره ملی موسیقی جوان فرصت مغتنمی برای بیان احساسات و عواطف لطیف جوانان است و امکان شناخت بهتر وضعیت موسیقی و ظرفیت‌های هنرمندان و جوانان و اجرای آثارشان را فراهم می‌کند.

این جشنواره با محوریت موسیقی نواحی، دستگاهی و کلاسیک که بنیان و اعتبار فرهنگی دارند، بستر مناسبی است تا داشته‌های ارزشمند هنری جوانان بیان و با نگاه و نظر استادان و هنرمندان پیشکسوت صیغل یابد. جوانانی که جریان آینده موسیقی کشور با حضور و هنر آنان پیش می‌رود. جشنواره ملی موسیقی جوان راهی روشن به آینده موسیقی ایران است که به شایستگی می‌تواند هویت فرهنگی، دینی و موسیقایی ما و پویایی جوانان را در موسیقی ارائه کند. اعتبار و جایگاه جشنواره با مشارکت و همراهی استادان شاخص موسیقی در داوری و روند منظم برگزاری جشنواره تثبیت شده است.

چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان علی‌رغم شیوع ویروس کرونا با استقبال و اشتیاق هنرمندان جوان با شیوه‌ای دیگر برگزار‌ شد و تجربه‌ای متفاوت را در این رویداد رقم زند.

فرصت را مغتنم می‌شمارم و از تلاش‌های دبیر محترم جشنواره، داوران فرهیخته و همکارانم در دبیرخانه و ستاد اجرایی و پشتیبانی جشنواره قدردانی می‌کنم."

هیئت داورانِ چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، برگزیدگان بخش‌های مختلف موسیقیِ دستگاهی را به شرح ذیل اعلام می­کند:

برگزیدگان تک‌نوازی دف:

هیئت داوران برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم به طور مشترک: آقایان علی مصلحتی­ و سپهر قاسمی

رتبه دوم: آقای دیاکو آرام‌بنیاد

ــ گروه سنی ب:

رتبه سوم: آقای محمدمهدی ارجمندی

رتبه اول: خانم عسل شاکری

ــ گروه سنی ج:

رتبه سوم به‌طور مشترک: آقایان مجتبی محربی و علی خالدی

رتبه اول: خانم عاطفه هاشم­زاده

 برگزیدگان تک‌نوازی تنبک:

هیئت داوران از آقایان سپهر صفری و علی نظام­آبادی (گروه سنی الف-1) و خانم شیما احمدیان و آقای محمدعلی ابراهیمی (گروه سنی الف-2) و خانم سارا سلطانی و آقای علی خبیری (گروه سنی ب) تقدیرکرده و برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف (1):

رتبه سوم به طور مشترک: آقایان محمدجواد شریف و باربد مشیدی

رتبه دوم به طور مشترک: خانم نگین نجابت­قمصری و آقای عارف مشایخ

رتبه اول به طور مشترک: آقایان امیرعلی قاسمی و منصور صادق نژاد

ــ گروه سنی الف (2):

رتبه سوم: آقای ایلیا فرج­زاده

رتبه دوم: آقای هومان خوش‌بین

رتبه اول به طور مشترک: خانم شهزاد پیوسته و آقای میلاد ملکی

ــ گروه سنی ب:

رتبه سوم : آقای کیان کیوانفر

رتبه دوم: آقای مهدی کارگری

رتبه اول: آقای محمود جعفری

ــ گروه سنی ج:

رتبه سوم به طور مشترک: آقایان علیرضا زارع و آرش سروستانی

رتبه دوم: آقای علی احمدیان

رتبه اول به طور مشترک: خانم مائده شفیعی و آقای سیدآرمان حسینی

برگزیدگان تک‌نوازی نی:

هیئت داوران برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم: آقای علیرضا کرمانی

رتبه دوم: آقای بابک قلی­زاده

رتبه اول: آقای علیرضا دوستی

ــ گروه سنی ب:

 رتبه اول: خانم ثنا محمودی

ــ گروه سنی ج:

رتبه اول: آقای کیارش بکتاشیان

برگزیدگان تک‌نوازی قانون:

هیئت داوران از خانم­‌ها مایسا نادری و کیانا قلمبُر (گروه سنی الف) و خانم­‌ها سحر یوسف و نیلوفر صالحیان (گروه سنی ج) تقدیر کرده و برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم: خانم گندم عربی­نژاد

رتبه دوم به طور مشترک: خانم­‌ها محیاسادات حسینی و زینب بابایی­فرد

رتبه اول: خانم فاطمه بهرامی

برگزیدگان تک‌نوازی عود:

هیئت داوران برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم : آقای آرمان کبیری

رتبه دوم: خانم ­صبا وهابی

رتبه اول: آقای ماکان محمدی

ــ گروه سنی ب:

رتبه سوم: آقای ستار محمدی

رتبه دوم: آقای علی مغزی

رتبه اول: آقای محمدرضا حسن‌خانی

ــ گروه سنی ج:

رتبه سوم به طور مشترک: خانم ماهگل مقتدر و آقای محمد توکلی

رتبه دوم: آقای اشکان بابایی

رتبه اول: خانم کوثر اسماعیلی

برگزیدگان تک‌نوازی کمانچه:

هیئت داوران برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم به طور مشترک: آقایان محمدامین عقبایی و محمدمهدی مهدی‌آبادی

رتبه دوم: امیررضا اسفندیار

رتبه اول به طور مشترک: خانم سارا بابایی و مجید جاودانی

ــ گروه سنی ب:

رتبه سوم به طور مشترک: خانم فرزانه مهدی­زاده و آقای آرین بساطی

رتبه دوم: آقای حسن جباری

رتبه اول: آقای سهراب بحیرایی

ــ گروه سنی ج:

رتبه دوم به طور مشترک: آقایان پیام سرپرست­یکتا و بابک جهان­بین

   برگزیدگان بخش آواز:

هیئت داوران برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم: آقای علی حسین­زاده

رتبه دوم: خانم الهام دوالی

  ــ گروه سنی ج:

رتبه سوم: آقای شِلمو عاقلیان

رتبه دوم: آقای علی کارجویان

رتبه اول: آقای سیدمهدی ذاکری­فر

برگزیدگان تک‌نوازی سنتور:

هیئت داوران برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف (1):

رتبه سوم: آقای پارسا نایبی

رتبه دوم: آقای آروین صیدی

رتبه اول: آقای کیان قاسمی

ــ گروه سنی الف (2):

رتبه سوم به طور مشترک: آقایان محمد تقوی و رزگار صادقی

رتبه دوم: آقای پدرام طحانی

رتبه اول: آقای اشکان جباری

ــ گروه سنی ب:

رتبه سوم: آقای آریا تولایی

رتبه دوم به طور مشترک: آقایان امیر رستمی و بهزاد حمیدیان

رتبه اول: آقای شهریار قیدارپور

ــ گروه سنی ج:

رتبه سوم: آقای احسان عزیزی

رتبه دوم: آقای نیما خنکدار

رتبه اول:آقای علی عابدین

 برگزیدگان بخش سه‌تار:

 هیئت داوران برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف (1):

رتبه سوم: آقای محمدرضا امینیان

رتبه دوم: آقای محمدامین علمیان

رتبه اول به طور مشترک: آقایان علی چراغی و ماهان فولادی

ــ گروه سنی الف (2):

رتبه سوم به طور مشترک: آقایان امید جوراب­بافان و دامون خیابانی

رتبه دوم: آقای علی دهقانی

رتبه اول به طور مشترک: آقایان ایلیا بازیاری و محمدحسین سجادی

ــ گروه سنی ب:

رتبه سوم: آقای محمدهادی ملایری

رتبه دوم به طور مشترک: آقایان رضا ناصری و مهران چیتائی 

  ــ گروه سنی ج:

رتبه سوم: آقای سینا لطیفیان

برگزیدگان تک‌نوازی تار:

  هیئت داوران برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ  گروه سنی الف (1):

رتبه سوم: آقای کسری رفیعی

رتبه دوم: آقای آریا شعبانی

رتبه اول: خانم مُبینا محمدی

ــ گروه سنی الف (2):

رتبه سوم: آقای ارشیا مسلمی

رتبه دوم به طور مشترک: آقایان عرفان مظلوم و مهدی احمدوند

رتبه اول: آقای سیدمهدی میرصفائی

 ــ گروه سنی ب:

رتبه سوم: آقای دانیال میرزایی

رتبه دوم به طور مشترک: خانم شهرزاد سپهری و آقای علی صادقی

رتبه اول به طور مشترک: آقایان آرمان سیف‌نژاد و آرین طوفانی

ــ گروه سنی ج:

رتبه سوم به طور مشترک: خانم­ ندا جوکار، آقایان مهدی شیروانی و محمدرضا عزیزی

رتبه دوم به طور مشترک: خانم بیتا مالکی و آقای شهریار کرایی

رتبه اول: آقای سهیل چهل‌امیران

برگزیدگان بخش حفظ ردیف:

هیئت داوران از خانم سیده­مهسا خاوری (در بخش تک‌نوازی سنتور) و آقایان مهران آقاخانی (در بخش تک‌نوازی سنتور) و محمدحسین سجادی (در بخش تک‌نوازی سه­تار) و علیرضا سعیدی (در بخش تک‌نوازی سنتور) و آقای دامون قاسمی (در بخش تک‌نوازی کمانچه) و اشکان نایبی (در بخش تک‌نوازی تار) و پارسا نایبی (در بخش تک‌نوازی سنتور) تقدیرکرده است.

برگزیدگان بخش ویژه (آفرینش در تک‌نوازی):

هیئت داوران از آقایان کامیار روشنکار (گروه سنی الف) و پویا محمدی (گروه سنی ج) تقدیرکرده و برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

رتبه سوم: آقای مهدی اشرفیان

رتبه دوم: آقای نیما پورفولادی

رتبه اول: آقای امیرعلی لطفی    

 هیئت داوران چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، برگزیدگان بخش‌های مختلف موسیقیِ کلاسیک را به شرح ذیل اعلام می‌­کند:

برگزیدگان بخش کُنترباس:

هیئت داوران برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی ب:

 رتبه سوم: خانم گشسب­بانو بحرینی

 رتبه دوم: آقای کورش ملکی

برگزیدگان بخش ویُولا:

هیئت داوران از آقای حمیدرضا ساعتچی (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان بخش فلوت:

هیئت داوران از خانم­‌ها پانته­آ یکتافرید (گروه سنی الف) و راژان بیات (گروه سنی ج) تقدیرکرده و برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم به طور مشترک: خانم روژان فرجی و آقای سعید آوار

رتبه اول به طور مشترک: خانم سروین سیدآقایزدی و آقای دانیال ظهیرالدینی

ــ گروه سنی ب:

رتبه سوم: خانم نازنین سلطانی

رتبه دوم: خانم نیوشا شاکری

رتبه اول: آقای فرید شاهسار

ــ گروه سنی ج:

رتبه دوم: خانم کیانا فاطمی­فر

رتبه اول: آقای علی چوپانی­نژاد

برگزیدگان بخش ویولنسل:

هیئت داوران از خانم­‌ها آوا محرابی (گروه سنی الف) و دریا کشاورزی (گروه سنی ب) تقدیرکرده و برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم :خانم فاطمه شاکری

رتبه دوم: آقای ابوالفضل فریدونی

رتبه اول به طور مشترک: خانم­‌ها آیدا رجبی و عسل بیگی

ــ گروه سنی ب:

رتبه سوم: آقای عرفان فیجان

رتبه دوم به طور مشترک: خانم هستی علیزاده و جاوید ارجمندی

رتبه اول: خانم رومینا بردبار

ــ گروه سنی ج:

رتبه سوم: آقای امین شناسا

رتبه دوم: آقای مسعود فیروزی­نژاد

رتبه اول: آقای نوید حمیدی

برگزیدگان بخش گیتار:

هیئت داوران برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم به طور مشترک: آقایان آرین میررفیعی و علی اسدی

رتبه اول: شهریار محمدیان

ــ گروه سنی ب:

رتبه سوم: آقای علی براتی

رتبه دوم: آقای محمدامین عسگری

رتبه اول: آقای سیاوش کشاورزی

ــ گروه سنی ج:

رتبه دوم: حامد حدیدی

رتبه اول: عطا رستگار

برگزیدگان بخش ویولن:

هیئت داوران از خانم­ ایلیانا هادی­زاده (گروه سنی الف)، آقای فربد فانی (گروه سنی ب) تقدیرکرده و برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم: آقای کیان بنی­نجاریان

رتبه دوم: آقای فراز مجدیان

رتبه اول به طور مشترک: آقایان محمدرضا بهرامی و امیرحسین عرب­هنایی

ــ گروه سنی ب:

رتبه سوم به طور مشترک: آقایان علی دل­انگیز و فرداد صدقی

رتبه دوم: آقای اسماعیل طباطبایی

رتبه اول: آقای تارخ سبزواری

ــ گروه سنی ج:

رتبه سوم: آقای حمیدرضا ساعتچی

رتبه دوم: آقای احمد محمدی

رتبه اول: آقای علیرضا اسمعیلی

برگزیدگان بخش پیانو:

هیئت داوران برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه دوم: آقای مهرشاد زیدی

رتبه اول: آقای امیر حمیدیه

ــ گروه سنی ب:

 رتبه سوم: خانم آلین تاشچیان

 رتبه دوم به طور مشترک: آقایان شاهین معدنی­پور و بهادر نصیری­فر

 رتبه اول: آقای محمدجواد بهرامی

ــ گروه سنی ج:

 رتبه اول: آقای نارک ابراهیمی

هیئت داورانِ چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، برگزیدگان بخش‌های مختلف موسیقیِ نواحی ایران را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

 برگزیدگان تک‌نوازی ضرب زورخانه:

هیئت داوران از آقای علی حسین­زاده (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان بخش موسیقی گیلان و تالش:

برگزیدگان بخش آواز:

هیئت داوران از آقایان امیرحسین دفاعی (گروه سنی ب) و شعبان شعبان‌زاده (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی تنبوره:

هیئت داوران از خانم گیسو قربانی (گروه سنی الف) و آقای شعبان شعبان­زاده (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان بخش موسیقی کرمان:

برگزیدگان بخش موسیقی آواز و جاریگ:

هیئت داوران از آقای یاسین شرفائی(گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی نقاره:

هیئت داوران از آقایان ابوفاضل نظرپور و علی‌اصغر نظرپور  (گروه سنی الف) تقدیر کردند.

برگزیدگان بخش موسیقی قشقایی:

برگزیدگان تک‌نوازی سه‌تار:

هیئت داوران از آقای نکیسا میرزایی (گروه سنی ب) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی کمانچه:

هیئت داوران از آقای ایلیا علیزاده (گروه سنی الف)  تقدیر کرده و برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می­کند:

ــ گروه سنی ج:

 رتبه سوم به طور مشترک: آقایان محمدرضا نوروزی و محمدمهدی عشقی

رتبه دوم: خانم ساناز نامداری

برگزیدگان تک‌نوازی ویولن:

هیئت داوران از آقای بنیامین گودرزی (گروه سنی الف) تقدیر کردند.

برگزیدگان بخش موسیقی بختیاری:

برگزیدگان بخش آواز:

هیئت داوران از آقای مهدی صادقی  (گروه سنی ب) و  آقای محمد پاداری (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی کَرنا:

هیئت داوران از آقای رضا خاکزاد (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی نی:

هیئت داوران، برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می­کند:

ــ گروه سنی ب:

 رتبه سوم به طور مشترک: آقایان عقیل حیدری و علی­اصغر براتی

رتبه دوم به طور مشترک: آقایان جاوید جمالی و محمدرضا چریکی

برگزیدگان بخش موسیقی کتول:

برگزیدگان بخش آواز:

هیئت داوران از آقایان محمدامین ترابی (گروه سنی الف) و محمدامین لطفی (گروه سنی ب) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی دوتار:

هیئت داوران از خانم فاطمه اصفهانی (گروه سنی ج) و آقایان احمدرضا برزگر و سروش فغانی­ و نریمان علمشاهی  (گروه سنی الف) و محمد ایمانی و حسین انصاری و محمدرضا حسینی (گروه سنی ب) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی شمشاد:

هیئت داوران از خانم هستی فندرسکی (گروه سنی الف) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی نی:

هیئت داوران از آقای محسن ابدالی (گروه سنی ب) تقدیر کردند.

برگزیدگان بخش موسیقی ترکمن:

برگزیدگان بخش آواز:

هیئت داوران از آقایان یاسین پوری (گروه سنی الف)، میثم شاعری و  لقمان امانیان (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی دوتار:

هیئت داوران ازآقای یاسین پوری (گروه سنی الف) تقدیر کرده و برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می­کند:

ــ گروه سنی ج:

 رتبه سوم: آقای اسحاق مصطفی­ئی

رتبه دوم به طور مشترک: آقایان حامد پدری و میثم شاعری

برگزیدگان تک‌نوازی کمانچه:

هیئت داوران از آقای میثم شاعری (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان بخش سواحل جنوبی:

بخش هرمزگان:

برگزیدگان تک‌نوازی عود:

هیئت داوران از آقایان دانش درایش و میلاد مقاتلی (گروه سنی الف)  و رضا ترکچین (گروه سنی ب) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی کَسِر:

هیئت داوران از آقای عبدالله احمدپور (گروه سنی الف) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی نی ­انبان:

هیئت داوران از آقای محمد اکبری (گروه سنی الف) تقدیر کردند.

بخش بوشهر:

هیئت داوران برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می­کند:

برگزیدگان بخش آواز:

هیئت داوران از آقای حسین عاشوری (گروه سنی الف) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی دمام:

هیئت داوران از آقایان حسین واجب­فرد و آرمین نکیسا (گروه سنی الف) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی ضرب و تمپو:

هیئت داوران از آقای پارسا پالیزدان (گروه سنی الف) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی نی‌انبان:

 هیئت داوران از خانم یسنا هاشمی (گروه سنی الف) و آقایان پوریا میرزایی (گروه سنی ب) مهدی بنیاد و حمید مصطفائی(گروه سنی ج) تقدیر کرده و برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می­کند:

ــ گروه سنی الف:

 رتبه دوم به طور مشترک: آقایان بردیا بهرام­نژاد و عرفان سعیدی

رتبه اول: آقای علیرضا بهرام­پور

برگزیدگان تک‌نوازی نیِ جُفتی:

هیئت داوران از آقای مبین مظلوم­زاده (گروه سنی الف) تقدیر کردند.

برگزیدگان بخش سیستان و بلوچستان:

هیئت داوران برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می­کند:

برگزیدگان بخش آواز:

هیئت داوران از آقای مسلم نیک‌نژاد (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی بینجو:

هیئت داوران از آقایان مهدی بلوچی (گروه سنی الف) و محمدصالح سیاهانی و حبیب­اله داودی و حمیدالله سیدزاده (گروه سنی ب) و مسلم نیک­نژاد (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی تنبورک:

هیئت داوران از آقایان عرفان درزمان و مجیب بامری و میثاق محب­زهی (گروه سنی الف) و معین بامری (گروه سنی ب) و محسن نیک­نژاد (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی دُهُل:

هیئت داوران از آقای رضا حدادورز (گروه سنی ب) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی دُهُلک:

هیئت داوران از آقایان میثاق محب­زهی (گروه سنی الف)، حاتم درزاده و ایرج داودی (گروه سنی ب) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی رُباب:

هیئت داوران از آقایان یاسین حدیدی (گروه سنی الف)، حمیدالله سیدزاده و محمدصالح سیاهانی (گروه سنی ب) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی قیچک:

هیئت داوران از آقایان محمد شهیکی و محمدشریف شَکّل­زهی (گروه سنی الف)، فرهاد فرشانیک و یونس آسکانی (گروه سنی ب)، و مهرداد بامری (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان بخش شمال خراسان:

هیئت داوران برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می­کند:

برگزیدگان تک‌نوازی آواز و دوتار:

هیئت داوران از آقایان جلیل خانی و رامین نوروزی (گروه سنی ب) و آقایان وحید طاهری­نسب و مجید سلیمانی(گروه سنی ج) تقدیر کرده و برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می­کند:

 ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم به‌طور مشترک: آقایان علی انصاری و محمدامین حدادیان

 رتبه دوم: آقای محمدمهدی ولی­نژاد

رتبه اول: آقای حسین حیدرطلب­

برگزیدگان تک‌نوازی دایره:

هیئت داوران از خانم فاطمه رمضانی (گروه سنی ب) و عاطفه هاشم‌زاده (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی دوتار:

هیئت داوران از آقایان مهدی محسنی و محمد قربان­صباغ (گروه سنی ب) و سعید هوشمند (گروه سنی ج) تقدیر کرده و برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می­کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم: خانم آتنا خورسندی

 رتبه دوم به طور مشترک: خانم فاطمه زارعی و آقای امیرحسین زار

ــ گروه سنی ب:

رتبه سوم: آقای جلیل خانی

رتبه دوم: آقای مصطفی اسلامی

رتبه اول: مجید الیاسی

ــ گروه سنی ج:

رتبه سوم: آقای صادق غلامرضازاده

 رتبه دوم به طور مشترک: آقایان سامان فیروزه و وحید طاهری­نسب

برگزیدگان تک‌نوازی کمانچه:

هیئت داوران از آقای رامین نوروزی (گروه سنی ب) تقدیر کرده و برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می­کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم: آقای علی انصاری

 رتبه دوم : آقای ژیکان سپاهی

رتبه اول: آقای امیرحسین زارع

برگزیدگان شرق و جنوب خراسان:

برگزیدگان آواز:

هیئت داوران از آقایان محمدامین امینی (گروه سنی الف)،  عبدالرحمان باطوری (گروه سنی ب) و عباس اعظمی (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی دایره:

هیئت داوران از خانم مریم اسمعیل­زاده (گروه سنی الف) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی دوتار:

هیئت داوران از آقای همایون حامدی (گروه سنی ج) تقدیر کرده و برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

 رتبه سوم: آقای محمد اکسیر

رتبه دوم: آقای امیر مددی

رتبه اول به طور مشترک: خانم صبا آسایی و آقای محمد الله‌دادی­

ــ گروه سنی ب:

رتبه سوم به طور مشترک: آقایان عبدالرحمان باطوری و علیرضا رجب­زاده

رتبه دوم: خانم یاسمین تنها

رتبه اول: آقای ایمان تُخم­کار

ــ گروه سنی ج:

رتبه سوم: آقای مصطفی تیموری

رتبه دوم: آقای علی شیری

رتبه اول: آقای سلمان سلیمانی

برگزیدگان تک‌نوازی دُهُل:

هیئت داوران از آقایان نیما ضربی (گروه سنی ب) و ابوالقاسم سیاوشی (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان بخش کرمانشاه:

هیئت داوران برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می­کند:

برگزیدگان آواز و تنبور:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم به طور مشترک: آقایان آریان عزیزی و مسلم نوری

رتبه دوم: آقای ایوب عباسی

 رتبه اول: آقای یوسف عباسی

ــ گروه سنی ب:

 رتبه سوم: پدرام ظاهری­نیا

رتبه دوم: آقای سپهر ذوالنوریان

رتبه اول: آقای جهاندار ملکی

ــ گروه سنی ج:

رتبه سوم به طور مشترک: آقایان ایوب رضایی و افشین براک 

رتبه دوم: آقای مراد مرادی

رتبه اول: برزو امیریان

برگزیدگان تک‌نوازی تنبور:

هیئت داوران برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می­کند:

ــ گروه سنی الف (1):

رتبه سوم: آقای کیان ناصری

رتبه اول به طور مشترک: خانم‌ رها افضلی و آقای یوسف عباسی

ــ گروه سنی الف (2):

رتبه سوم: آقای علیرضا میرزایی

رتبه دوم به‌طور مشترک: آقایان وُریا کریمی و سپهر حسینی

رتبه اول: آقای بنیامین گراوند

ــ گروه سنی ب:

رتبه سوم: آقای امیر مرادی

رتبه دوم: آقای مهرداد عزیزی

رتبه اول به‌طور مشترک: آقایان وصال حسینی و سپهر ذوالنوریان

ــ گروه سنی ج:

رتبه سوم : نوید کمری

برگزیدگان بخش کردستان:

هیئت داوران برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می­کند:

برگزیدگان آواز کردی:

هیئت داوران از آقایان فرزین حیدری و فؤاد برده­زرده (گروه سنی الف)،  جهاندار ملکی و سجاد رضائی (گروه سنی ب)، محمد رحمانی و جبرئیل تخت­فیروزه (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی دف:

هیئت داوران از خانم غزل بهرامی (گروه سنی الف) تقدیر کرده و برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می­کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم: آقای امید معینی

رتبه دوم به طور مشترک: آقایان تایماز محسنی و آمیار میرزانیا

رتبه اول: آقای دیاکو آرام­بنیاد

ــ گروه سنی ب:

رتبه سوم : خانم کِی­ناز کیاالوندی

رتبه دوم : آقای پویا رحمنی

رتبه اول: آقای محمد مرادی

ــ گروه سنی ج:

رتبه سوم : خانم عادله رحیمی

رتبه دوم : خانم مهتا رسولی

رتبه اول: آقای محمد عباسی

برگزیدگان تک‌نوازی دوزله:

هیئت داوران از آقایان علی کمالی (گروه سنی ب) و آزاد روزجنگ (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی دُهُل:

هیئت داوران از آقایان لاوان صبرجو (گروه سنی الف) و بهرام ناصری (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی دیوان:

هیئت داوران از آقایان آراز روحانی (گروه سنی الف) و  مصطفی کارگری (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی سُرنا:

هیئت داوران از آقای عرفان مریدی (گروه سنی ب) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی شمشال:

هیئت داوران از آقایان اسماعیل محمودی و عبدالباسط مرادی (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی ضرب:

ــ گروه سنی الف:

رتبه دوم به طور مشترک: خانم باران کیانی و آقای کیانوش شهسواری

 برگزیدگان تک‌نوازی نرمه‌نای:

هیئت داوران از خانم یسنا عارفی و آقای کارزان امینی (گروه سنی الف)، آقای محمد قانع (گروه سنی ب) و آقای آزاد روزجنگ (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان بخش موسیقی لرستان:

هیئت داوران، برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می­کند:

برگزیدگان بخش آواز لری:

هیئت داوران از آقای سعید رحیمی­‌پور (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی تنبک:

هیئت داوران ضمن تقدیر از آقایان کیارش دالوند و حسین شریعت (گروه سنی ب)، برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم به طور مشترک: آقایان آریوبرزن ابدالی و محمد آشتیانی

رتبه دوم: آقای محمد طاهر­پور

رتبه اول: آقای پارسا باجلاوند

برگزیدگان تک‌نوازی دُهُل:

هیئت داوران از آقایان امیرمحمد بسطامی و آریوبرزن ابدالی (گروه سنی الف) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی سُرنا:

هیئت داوران ضمن تقدیر از آقایان عرفان مریدی و محمد رشیدزاده (گروه سنی ب) و رضا خاکزاد (گروه سنی ج) برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم: آقای امیرحسین بسطامی 

رتبه دوم: آقای حسین کاکاوند

رتبه اول: آقای حسین حسنوند

برگزیدگان تک‌نوازی کمانچه:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم: خانم هستی لشنی­زند

رتبه دوم: خانم کیمیا پیغان

رتبه اول: خانم شینا احمدی

ــ گروه سنی ب:

رتبه سوم: آقای میلاد قاسمیان

رتبه دوم: آقای سبحان امرایی

رتبه اول: آقای عرفان مریدی

ــ گروه سنی ج:

رتبه سوم: آقای پوریا قلاوند

رتبه اول به طور مشترک: آقایان سجاد لیریائی و میلاد علیپور

برگزیدگان بخش آذربایجان:

هیئت داوران برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می­کند:

برگزیدگان آواز:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم به طور مشترک: آقایان آرتین شهرکی و آرتان فربختی

رتبه دوم: امیررضا خداوردی

رتبه اول: آقای علی محمدی

برگزیدگان تک‌نوازی بالابان:

هیئت داوران از آقای آرمان قلی‌زاده (گروه سنی الف) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی تار:

هیئت داوران ضمن تقدیر از خانم شهرزاد جنتی و آقای مهدی مصلح (گروه سنی ج) برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

 رتبه سوم: آقای سپهر مسلمی

رتبه دوم: آقای سینا شجری

رتبه اول: آقای آراز وجودی

برگزیدگان تک‌نوازی دایره:

هیئت داوران از خانم افرا اصلان­حسینی و آقای سعید عصری (گروه سنی الف)  و آقای احسان نجفی (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی عود:

هیئت داوران از آقای آراز وجودی (گروه سنی الف)  تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی قانون:

هیئت داوران از خانم پانیذ ستاری (گروه سنی ب)  تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی قوپوز:

هیئت داوران ضمن تقدیر از آقایان عرفان باقری و علی علی­نژاد (گروه سنی ب) برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

 رتبه سوم: آقای عارف بهرامی

رتبه دوم: آقای سهیل اسلامی

برگزیدگان تک‌نوازی کمانچه:

هیئت داوران ضمن تقدیر از خانم پینار ملکی­زاده و آقای آرین ضمیری (گروه سنی الف) برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

 رتبه سوم: آقای رضا محمدی

رتبه دوم به طور مشترک: خانم دنیز وجودی و آقای سهند یعقوبی

رتبه اول: آقای مهدی بیرامی

برگزیدگان تک‌نوازی نقاره:

هیئت داوران از آقایان محمدمعین نوروزی (گروه سنی الف)  و  اصغر دسینه­خیاو (گروه سنی ب) تقدیر کردند.

برگزیدگان بخش مازندران:

هیئت داوران برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می­کند:

برگزیدگان آواز:

هیئت داوران از آقایان ابراهیم مجیدی و امیرحسین فضلی (گروه سنی ب)  و آقایان سعید صادقی، پویا محسنی و آرمین باکویی (گروه سنی ج) تقدیر کرده و برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم: آقای حبیب‌اله کاوسی

رتبه دوم: آقای آرمان فلاح­پور

برگزیدگان تک‌نوازی دسرکوتن:

هیئت داوران از خانم هستی حسن‌نژاد و آقایان امیررضا محمدی و محسن محسنی (گروه سنی الف)، آقایان محمد کاظمی، مجید بِتیار و همایون حسینی (گروه سنی ب) و آقایان توحید حیدری و سجاد پاریاو (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی دوتار:

هیئت داوران از آقایان علیرضا پورحاجی و امرالله فعلی (گروه سنی ب)، و آقای اسماعیل خدادادی (گروه سنی ج) تقدیر کرده و  برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم: آقای محمد محمدی

رتبه دوم: آقای محمدحسین طیبی

رتبه اول به طور مشترک: آقایان محمدحسین ابراهیمی و امیررضا محمدی

ــ گروه سنی ب:

رتبه سوم: آقای حمیدرضا محمدپور

رتبه دوم: آقای مجید بتیار

رتبه اول: آقای علی محمدی­

برگزیدگان تک‌نوازی سُرنا:

هیئت داوران از آقای علی قلیان (گروه سنی الف) و آقایان محمد کاظمی­، محمدرضا محمدی و امیرمحمد خطیبی (گروه سنی ب) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی غِرنه:

هیئت داوران از آقایان محمد ندامانی، علی قلیان و حسام بتیار (گروه سنی الف)، آقایان امیرمحمد خطیبی و  محمدرضا محمدی (گروه سنی ب)، و آقای میلاد امینی (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

برگزیدگان تک‌نوازی کمانچه:

هیئت داوران ضمن تقدیر از آقایان محمدرضا محمدی، جاسم خدیور و همایون حسینی (گروه سنی ب) برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم: آقای محمدحسین ابراهیمی

رتبه دوم: خانم روجا قربی

رتبه اول: آقای حسام بتیار

ــ گروه سنی ج:

رتبه سوم: آقای آرمین باکوئی­

رتبه دوم: آقای پویا محسنی

رتبه اول: آقای صالح جعفری

برگزیدگان تک‌نوازی لَـلِه­وا:

هیئت داوران از آقایان محراب قیاسی و محسن پریچی (گروه سنی ب)، و آقایان حمیدرضا قیاسی و میلاد امینی (گروه سنی ج) تقدیر کرده و برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

ــ گروه سنی الف:

رتبه سوم: آقای احمدرضا گلی­پور

رتبه اول به طور مشترک: آقایان محمد ندامانی و علی قلیان

چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی برگزار شد.