سرویس موسیقی هنرآنلاین: آیین رونمایی آلبوم موسیقی "در آینه" به آهنگسازی حسین بهروزی‌نیا و خوانندگی اشکان کمانگری سه‌شنبه ششم آبان به‌صورت آنلاین از تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد. این آلبوم که تولید مرکز موسیقی حوزه هنری است از امروز به‌صورت فیزیکی و دیجیتالی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

"در آینه" شامل قطعه‌های "مقدمه و آواز" با شعر مولوی، "ادامه مقدمه"، "در آینه" با شعر نظامی، "آواز حجاز و ارکستر" با شعر مولوی، "چهار پاره (بی‌کلام)"، "آواز چهار پاره" با شعر محتشم کاشانی، "تک‌نوازی سنتور" و "ای دوست" با شعر نظامی است.

در ابتدا، سعید بیابانکی شاعر و ترانه‌سرا که اجرای این مراسم را بر عهده داشت، ضمن خوشامدگویی به حضار داخل سالن و گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد استاد محمدرضا شجریان گفت: امروز شاهد رونمایی اثر تازه اشکان کمانگری شاگرد استاد محمدرضا شجریان و حسین بهروزی نیا از آهنگسازان مطرح کشور با نام "در آینه" هستیم. در این روزها تقریباً تمامی برنامه‌های موسیقی تعطیل هستند و به‌هرحال باید به این شکل از زندگی عادت کنیم اما خوشبختانه در فضای مجازی شرایط خوبی برای فعالیت‌های حوزه موسیقی موجود است و امیدوارم که این شکل از موسیقی شرایط با کیفیت‌تری پیدا کند.

پس از صحبت‌های سعید بیابانکی، میلاد عرفان پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری دقایقی به صحبت پرداخت و گفت: خیلی خوشحالم که در این روزهای کرونایی توانستیم مراسم رونمایی از آلبوم "در آینه" با صدای اشکان کمانگری و موسیقی حسین بهروزی نیا را برگزار کنیم. اشکان کمانگری ازجمله هنرمندانی است که می‌توان او را به‌عنوان یکی از شاگردان استاد محمدرضا شجریان معرفی کرد. ایشان قطعاً ادامه‌دهنده مسیر این هنرمند فقید موسیقی ایرانی خواهد بود. جناب آقای بهروزی نیا نیز نامشان در عرصه نوازندگی و آهنگسازی زبان زد حوزه فرهنگ و هنر است. این دو جزو هنرمندانی هستند که هیچ‌گاه دنبال شهرت نبودند و نیستند اما آثار ارزشمندشان همیشه ماندگار بوده است.

وی افزود: مرکز موسیقی حوزه هنری در گونه‌های مختلف موسیقی تلاش می‌کند نام موسیقی خوب را ترویج و تولید کند. یکی از ویژگی‌های آلبوم "در آینه" انتخاب خوب شاعران بزرگ تاریخ شعر فارسی بود که این انتخاب گواه دقت نظر سازندگان این اثر است و این ویژگی باید ترویج و گسترش پیدا کند.

فریدون شهبازیان آهنگساز و رهبر ارکستر باسابقه کشورمان نیز در بخش دیگری از این مراسم دقایقی به صحبت پرداخت و گفت: اصولاً در مراسم‌های رونمایی آلبوم، آلبوم‌های موسیقی خیلی دیر به دست ما که قرار است در مورد آن نظر دهیم می‌رسد و نمی‌توانیم در مورد نکات فنی آلبوم نظر دهیم و این موضوع، یک موضوع بسیار مهم است که امیدوارم در برنامه‌های آینده دیگر حوزه هنری شاهد بهبود آن باشیم.

وی ادامه داد: این آلبوم یک کار ارزنده‌ای است که زحمات زیادی برای آن کشیده شده است. حسین بهروزی نیا ازجمله نوازندگان و آهنگسازانی است که در عرصه نوازندگی ساز عود مهارت بسیار زیادی دارند و با وجود این که خیلی دیر توانستم شاهد شنیدن اثر باشم اما می‌توانم بگویم که این آلبوم دربرگیرنده نکات مثبت و اوج و فرودهایی است که آن را دوست داشتم.

اشکان کمانگری خواننده این اثر نیز ضمن خوشامدگویی به حضار داخل سالن، گفت: در طی دو سال گذشته که پیش‌تولید آلبوم را آغاز کردیم، شاهد همراهی مرکز موسیقی حوزه هنری بودیم اما متأسفانه تهیه‌کنندگان محترم تمایلی به تولید موسیقی اصیل ایرانی ندارند و بااین‌حال از مرکز موسیقی حوزه هنری برای حمایت‌های بی‌دریغشان در تولید این اثر تشکر می‌کنم.

کمانگری ادامه داد: در حوزه موسیقی ایرانی باید قدردان بزرگان موسیقی باشیم و من از جناب آقای بهروزی نیا صمیمانه قدردانی می‌کنم که به من اعتماد کردند و برای خوانندگی این اثر از بنده حمایت کردند و امیدوارم این اثر مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

در ادامه این مراسم نیز حسین بهروزی نیا آهنگساز این اثر دقایقی در مورد این آلبوم به صحبت پرداخت و گفت: برای ضبط و اجرای این اثر با برادرزاده‌ام حمید بهروزی نیا که یکی از نوازندگان برتر ایران است، صحبت کردم و زمانی که ایشان اشکان کمانگری را به من معرفی کرد، من ایشان را خواننده مثبتی دیدم و ترجیح دادم که ایشان در این اثر با من همراه باشد. ضمن اینکه نوازندگان این آلبوم نیز از بهترین نوازندگان کشور هستند.