سرویس موسیقی هنرآنلاین: برگزارکنندگان جشنواره و جایزه موسیقی نوای خرم مردادماه اعلام کردند هفتمین دوره این رویداد با توجه به شرایط ناشی از بیماری کووید-19 و عدم امکان برنامه‌ریزی برای اجراهای صحنه‌ای و گروهی بخش رقابتی، امسال برگزار نمی‌شود.

بردیا صدرنوری آهنگساز، نوازنده و مدیر برگزاری جشنواره و جایزه موسیقی نوای خرم دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: مهم‌ترین برنامه‌ای که ما در طول سال داشتیم جشنواره خرم بود که برای حفظ سلامتی بچه‌ها و خانواده‌ آن‌ها تصمیم به تعطیلی جشنواره گرفتیم. امکانات زیرساختی و فنی کشور هم جایی برای برگزاری جشنواره و داوری‌ها به‌صورت آنلاین باقی نمی‌گذاشت.

او ادامه داد: من شش سال پشت سر هم یکی از بزرگ‌ترین‌ جشنواره‌های کشور در حوزه فرهنگ و هنر را برگزار ‌کردم که به اذعان همه نقش مؤثری در این حوزه داشت. درست است که خودخواسته این جشنواره را لغو کردم ولی هیچ عکس‌العمل مثبت یا منفی نسبت به خبر تعطیلی جشنواره امسال از سوی مسئولین فرهنگی ندیدیم. انگار چنین جشنواره‌ای اصلاً وجود خارجی نداشته یا برای عزیزان اهمیتی نداشته است که سکوت اختیار کرده‌اند.

صدرنوری در ادامه درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: در حال حاضر عمده فعالیت‌های موسیقی تحت‌ شعاع ویروس کرونا معلق است و در این شرایط نمی‌توان اجرای زنده برگزار کرد. ما چند آلبوم داریم که اگر خدا بخواهد و جریان هزینه‌شان مدیریت شود، آن‌ها را منتشر می‌کنیم. دو آلبوم از استاد فضل‌الله توکل است که در طول دو سال گذشته نواخته شده و یک آلبوم تک‌نوازی پیانو خود من است. ممکن است یک اجرای زنده دونوازی پیانو و دودوک نیز داشته باشیم. فعلاً در حال مذاکره هستیم و اگر به نتیجه برسیم این کنسرت را اجرا خواهیم کرد.

مدیر موسسه فرهنگی هنری رادنواندیش در پاسخ به این سؤال که آیا انتشار آلبوم در چنین شرایطی ریسک محسوب نمی‌شود، تصریح کرد: هزینه‌های تولید آلبوم بسیار بالا رفته ولی ما اگر از این فضا هم دست بکشیم، عملاً باید در موسسه را قفل کنیم. ترجیح می‌دهیم با یک شرایطی آلبوم‌ها را منتشر کنیم. البته ممکن است فقط در فضای مجازی منتشرشان کنیم و تولید آلبوم به شکل فیزیکی را برای یک وقت مناسب‌تر بگذاریم. در حال حاضر اوضاع پخش خوب نیست.

بردیا صدرنوری بیان کرد: در حوزه نشر نیز یک مجموعه مصاحبه‌ با اساتید موسیقی داریم که آقای وحید استرون انجام داده‌اند و استاد توکل هم مقدمه آن را نوشته‌اند. این مجموعه تحت عنوان "گلهای ماندگار" آماده انتشار است و در اولین فرصت آن را منتشر خواهیم کرد.