سرویس موسیقی هنرآنلاین: کاوه میرحسینی نوازنده سازهای ضربی و رهبر آنسامبل کانتوس درباره تازه‌ترین برنامه‌های این گروه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در حال حاضر مشغول آهنگسازی کارهای جدید هستم که اگر شرایط فراهم شود این قطعات را بعد از عادی شدن شرایط به همراه آنسامبل کانتوس به روی صحنه می‌بریم.

او ادامه داد: امیدوارم بتوانم ساخت این قطعات را کامل و در قالب یک آلبوم موسیقی بی‌کلام منتشر کنم. یکی از این قطعه‌ها برای ویولن آلتو و کلارینت است و قرار است خانم‌ها صبا صفوی نوازنده ویولا و مینلی دانلیان نوازنده کلارینت آن را اجرا کنند.

وی افزود: آلبوم دیگری به نام "عدم" نیز دارم که کارهای آهنگسازی آن به پایان رسیده و آماده انتشار است. این آلبوم شامل سه مجموعه به نام‌های "عروج"، "دگردیسی" و "مکاشفه" است که هر یک سازنده‌های مختلف دارند. اکنون در حال مذاکره با ناشران هستم تا پس از بررسی‌های لازم تصمیم نهایی را برای انتشار این آلبوم بگیرم.

میرحسینی در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر حوزه نشر آثار موسیقایی وضعیت خوبی ندارد، توضیح داد: متأسفانه ناشران موسیقی خوب کار نمی‌کنند. البته مسائل اقتصادی قابل درک است اما به‌هرحال در حال حاضر، حوزه نشر یک مقدار پیچیده شده و خیلی راحت نمی‌شود در آن کار کرد.

او افزود: در کل سیستم نشر در ایران سیستم جالبی نیست و برخلاف دیگر نقاط دنیا است. در ایران ناشران به شکل معمول انتظار دارند که هنرمند مبلغی را به آن‌ها پرداخت کنند که کارهایشان را منتشر کنند، درصورتی‌که این موضوع اشتباه است و باید کاملاً برعکس این قضیه اتفاق بیافتد. به همین دلیل منتشر شدن آثار جدی و فاخر کار پیچیده‌ای است. در عین حال، پخش آثار موسیقی پاپ به دلیل اینکه سیستم آن متفاوت‌تر است، کمی راحت‌تر است.

این هنرمند در پایان گفت: در مورد برگزاری کنسرت نیز باید بگویم که قرار است به‌زودی تمریناتمان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تعداد کم نوازنده آغاز کنیم، اما نمی‌دانم فروش بلیت به چه شکل خواهد بود و مخاطبان در این شرایط چقدر استقبال می‌کنند. درهرحال احتمال دارد اجرای آنلاینی به همراه آنسامبل کانتوس داشته باشیم. به نظر من آدم در سخت‌ترین شرایط نیز نباید منفعل باشد و همیشه باید فعالیت کند و کارهایش را جلو ببرد.