سرویس موسیقی هنرآنلاین: موسیقی نمایش "علمدار" با آهنگسازی پوریا خادم و با همراهی ارکستر سمفونیک تهران و گروه آوازی به رهبری بردیا کیارس و خوانندگی پوریا اخواص، اول تا ششم مهرماه به‌صورت آنلاین ساعت 21 در تالار وحدت اجرا می‌شود.

این پروژه با حضور و همکاری افتخاری هنرمندانی همچون پرویز پرستویی، داریوش ارجمند، حسین پاکدل، مهدی سلطانی، فرهاد قائمیان، هادی حجازی‌فر و با مشارکت بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و موسسه خادمین علی ابن ابیطالب (ع)، با تماشاگران محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجرا شده و کلیه درآمدهای برنامه صرف امور خیریه در مناطق محروم کشور به‌ویژه سیستان و بلوچستان خواهد شد.

کیاوش صاحب‌نسق آهنگساز و نوازنده پیانو پس از تماشای اجرای کنسرت نمایش "علمدار" درباره این اجرا گفت: من این کار را دوست داشتم. پوریا خادم یک آهنگساز جوان ولی بسیار با استعداد است. برای من دلچسب بود که کار چنین آهنگساز جوانی را با ارکستر دیدم.

او در پاسخ به این سؤال که نقش عاشورا در اجرا چقدر پررنگ بود، توضیح داد: فکر می‌کنم این بحث کاملاً سلیقه‌ای است و به این برمی‌گردد که ما از موسیقی چه انتظاری داریم. اصولاً نگاه خادم به‌واسطه نزدیک بودنش به موسیقی ایرانی، دور از فضای عاشورا نیست. وقتی یک فضای انتزاعی را با موسیقی دنبال می‌کنیم، نباید توقع نگاه سنتی به ارکستر داشته باشیم.

این هنرمند در پایان گفت: برای من به‌عنوان کسی که خودم اثر معاصر می‌نویسم بسیار دلچسب است که می‌بینم بچه‌ها با جسارت این کار را انجام داده‌اند. آن‌ها در عین حال ارتباط‌ خود با بخش مخاطب متعارف موسیقی را هم حفظ کرده‌اند.