سرویس موسیقی هنرآنلاین: موسیقی نمایش  "علمدار" با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و موسسه خیریه خادمین علی ابن ابیطالب (ع)، تهیه کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی حسین پارسایی از اول مهر در تالار وحدت به صحنه می رود.

این پروژه نوشته محمدرضا کوهستانی است که با همراهی ارکستر سمفونیک تهران و خوانندگی پوریا اخواص به رهبری بردیا کیارس و آهنگسازی پوریا خادم و طراحی حرکت علی براتی، به صورت آنلاین و با روایت افتخاری هنرمندان از ساعت ۲۱ اجرا می‌شود.

پوریا اخواص خواننده موسیقی سنتی که در موسیقی نمایش  "علمدار" به‌عنوان خواننده حضور دارد، گفت: بسیار خوشحالم که در این پروژه در کنار پوریا خادم آهنگساز خوب و جوان کشورمان هستم. این کنسرت را بردیا کیارس رهبری می‌کند که از دوستان خوب من است.

وی با اشاره به این که قبلاً هم تجربه همکاری با بردیا کیارس را داشته است، عنوان کرد: ۱۰ سال پیش زمانی که ارکستر ملی پس از تعطیلی طولانی مدت شروع به کار کرد، بردیا رهبر ارکستر ملی بود و من هم در ارکستر حضور داشتم.

او ادامه داد: این دومین همکاری من با بردیا و اولین همکاری من با ارکستر سمفونیک تهران است.

این خواننده درباره نحوه اضافه شدنش به این پروژه اظهار داشت: از آنجایی که این سمفونی عاشورایی است و من فهمیدم نیت خیر پشت آن وجود دارد، دوست داشتم این کار را انجام بدهم و با کمال میل پذیرفتم که در این پروژه حضور داشته باشم. حضور در این اجرا برای من اتفاق خوبی است و من از این بابت خوشحالم. 

اخواص بیان کرد: این کنسرت نمایش در ۱۱ پرده اجرا می‌شود و من پرده‌های ۶، ۹، ۱۰ و ۱۱ را به همراه ارکستر می‌خوانم که یک گفت‌وگوی آوازی بین گروه کر، راوی و تک‌خوان است.

وی در پایان در خصوص جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: به دلیل شرایطی که به خاطر کرونا وجود دارد فعلاً کار خاصی انجام نمی‌دهم ولی پیش از این به همراه دوستان یک کنسرت آنلاین در تالار رودکی اجرا کردیم که اجرای خوبی بود.

اخواص در پایان گفت: علاوه‌بر آن این روزها مشغول تدریس موسیقی به صورت آنلاین و حضوری هستم.