سرویس موسیقی هنرآنلاین: فرج علیپور نوازنده کمانچه و خواننده موسیقی لری درباره سوگواره‌های منطقه لرستان در ایام ماه محرم به خبرنگار هنرآنلاین گفت: اینجا هم مثل همه جای ایران عزاداری می‌کنند. تنها فرقی که لرستانی‌ها دارند، مراسم گل‌مالی است. مادران نذر کرده‌اند که بچه‌هایشان سالم باشند و سال‌های سال برای امام حسین (ع) گل‌مالی کنند و سینه بزنند. مردم در ایام محرم در خانه‌ها شمع روشن می‌کنند، نذری می‌دهند و روضه برگزار می‌کنند.

این خواننده با اشاره به این که نقش موسیقی در مراسم‌ عزاداری در لرستان کمرنگ است، اظهار داشت: البته در گذشته گاهی روز عاشورا سورنا و دهل می‌آوردند و می‌زدند ولی آن هم جدیداً جمع شده است و کمتر می‌بینیم این کارها را انجام بدهند.

علیپور در ادامه درباره فعالیت‌های تازه خود گفت: مردم این روزها دنبال این هستند که مریض نشوند و شکمشان سیر شود، بنابراین کمتر کسی به موسیقی گوش می‌دهد. من به‌تازگی یک کلاس گذاشته‌ام که روزهای پنجشنبه و جمعه‌ به هنرجوها آموزش بدهم. آموزش‌ها هم به‌صورت حضوری است.

علیپور در پایان به وضعیت مالی بد برخی از هنرمندان اشاره کرد و گفت: بسیاری از هنرمندان مستأجر هستند و زندگی‌شان سخت می‌گذارد. امیدوارم که مسئولین مربوطه در این زمینه به فکر بیفتند و برای هنرمندانی که اوضاع خوبی ندارند کاری انجام بدهند.