سرویس موسیقی هنرآنلاین: سومین جشنواره موسیقی امیرجاهد امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نشد و با توجه به شرایط پیش‌آمده، شورای سیاست‌گذاری تصمیم به تمدید مهلت ارسال آثار تا پایان بهمن‌ماه سال جاری گرفت تا مرحله نهایی جشنواره در سال 1400 برگزار شود.

در این جشنواره که شامل سه بخش موسیقی ایرانی (دونوازی، گروه‌نوازی و آواز)، موسیقی کلاسیک (دونوازی، گروه‌نوازی و آواز) و پژوهش در زمینه موسیقی شهری است، افراد متقاضی و گروه‌های موسیقی با توجه به رده سنی و سوابق آموزشی پس از ارزیابی اولیه و کسب مجوز، به رقابت خواهند پرداخت.

حمیدرضا عاطفی دبیر هنری جشنواره موسیقی امیرجاهد درباره وضعیت برگزاری این دوره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم جشنواره را برگزار کنیم و جشنواره یک سال به تعویق افتاد. سومین دوره این رویداد فعلاً در مرحله دریافت آثار است و ما هم مهلت آثار را تا اواخر بهمن‌ماه تمدید کرده‌ایم. آثار به‌صورت دی‌وی‌دی دریافت می‌شود تا زمان بازبینی داوران فرا برسد.

وی با اشاره به این که احتمالاً سومین جشنواره موسیقی امیرجاهد در بهار سال آینده برگزار خواهد شد، بیان کرد: درباره نحوه برگزاری آن نیز باید بگویم، اگر تا بهار سال آینده اوضاع طبیعی شد، قطعاً به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد، در غیر این‌ صورت مجبور هستیم جشنواره را به‌صورت آنلاین برگزار کنیم.

عاطفی اظهار داشت: جشنواره موسیقی امیرجاهد مانند دیگر جشنواره‌ها تا حدودی یک روال مشخص دارد. تفاوت آن با جشنواره‌های دیگر این است که در این جشنواره تک‌نوازی نداریم.

عاطفی در رابطه با هدف اصلی این جشنواره، تصریح کرد: اکثر جشنواره‌های موسیقی یک هدف عمومی و عام دارند که آن هم گسترش موسیقی درست و سالم، توجه به فرهنگ موسیقایی کشور و مسائلی از این دست است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما در جشنواره موسیقی امیرجاهد مشخصاً توجه به استعدادهای جوان و کشف استعدادهای درخشان در بین نوجوان و افرادی است که در شهرستان‌های کوچک و مناطق محروم زندگی می‌کنند ولی شرایط و زمینه مناسب برایشان دادن آن‌ها در زمینه موسیقی وجود ندارد. این جشنواره یک زمینه‌ای ایجاد می‌کند که این استعدادها به روی صحنه بیایند تا استعداد آن‌ها توسط داوران کشف شود.

سومین جشنواره موسیقی امیرجاهد به همت خانه موسیقی ایران، شهرداری تهران و خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد برگزار می‌شود.