سرویس موسیقی هنرآنلاین: اولین دوره کنسرت‌ آنلاین موسیقی نواحی از پنجشنبه 23 مردادماه در بازار بزرگ ایران آغاز شد و تا شب گذشته شش گروه به اجرای کنسرت پرداختند.

شنبه شب در بخش اول این جشنواره، گروهی از شرق خراسان به هنرنمایی پرداختند و موسیقی آن منطقه را برای مخاطبان اجرا کردند.

نوازندگی این گروه را علی درافشان برعهده داشت و کنسرت را هم با دوتارنوازی زیبای خودش آغاز کرد و در ادامه غلام رسول صوفی، خواننده موسیقی نواحی دوبیتی‌هایی از منطقه خراسان و چند غزل معروف از شاعران بزرگ را اجرا کرد.

 ساز دو تار، شناسنامه موسیقی خراسان محسوب می‌شود که در فهرست میراث ناملموس یونسکو قرار گرفته و ثبت جهانی شده است.

بازار بزرگ ایران در سانس دوم شاهد اجرای احمد بیت سیاح نوازنده عود و سعید سیاحی یکی از خوانندگان پاپ عربی اهواز بود. سیاحی در این کنسرت یکی از قطعات مشهور ناظم الغزالی خواننده معروف عرب با نام "فوق النخل فوق" را اجرا کرد.

یکی از نکاتی که در هر دو کنسرت مشترک بود، پوشش نوازندگان و خوانندگان بود که هر کدام از نوازنده‌ها و خواننده‌ها با لباس منطقه و اقوام خود به اجرای کنسرت پرداختند.

در آخرین روز، یکشنبه ۲۶ مرداد، ابتدا در ساعت ۲۱، ایوب سعیدی به اجرای موسیقی شمال خراسان می‌پردازد و در اجرای دوم، ساعت ۲۱: ۴۵، سونار نچاری و پانیذ ستاری با اجرای موسیقی آذری، هنرنمایی می‌کنند.

این مجموعه کنسرت‌ها با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری بازار بزرگ ایران برگزار می‌شود.