سرویس موسیقی هنرآنلاین: اولین دوره کنسرت‌های آنلاین موسیقی نواحی که بر موسیقی نواحی تمرکز دارد، از پنجشنبه 23 مردادماه در بازار بزرگ ایران افتتاح شد و دو گروه موسیقی نواحی به اجرای کنسرت پرداختند.

در قسمت اول این برنامه، خداداد شکل‌زهی (خواننده و نوازنده  قیچک) و فاروق رحمانی (نوازنده رباب و تنبورگ) از سیستان و بلوچستان به هنرنمایی پرداختند.

رباب یکی از اصلی‌ترین سازهای موسیقی سیستان و بلوچستان است که با لحن و تکنیک خاص این منطقه نواخته می‌شود.

ساز قیچک نیز یکی دیگر از سازهای محلی است که در نواحی جنوب شرقی ایران و خصوصاً استان سیستان و بلوچستان رواج دارد. شکل‌زهی و رحمانی چند دقیقه‌ای با لباس محلی سیستان و بلوچستان، مخاطبان را مهمان موسیقی این منطقه کردند و لحظات خوبی را رقم زدند.

در قسمت دوم برنامه، موسیقی بوشهر با اجرای حیدر سلمانی (نوازنده نی انبان) و حیدر احمدی (خواننده) اجرا شد.

در حین اجرای موسیقی بوشهر که با ساز نی انبان برای گوش ما ایرانی‌ها آشنا است، حیدر احمدی "قربون بالای بلندت اونجا که بستی نماز/ شال ترمه‌ات گل مینداز تا بیارم جا نماز" را خواند که این بخش از کنسرت یک فضای شادی را ایجاد کرد

. در حال حاضر ساز نی‌ انبان یکی از سازهای شناخته‌شده و نوستالژیک منطقه بوشهر است و در سال‌های گذشته هنرمندان مختلفی در کنسرت‌های خود از این ساز استفاده کرده‌اند.

اعضای این گروه بوشهری نیز در حین اجرای کنسرت لباس محلی بر تن داشتند.

اجراهای اولین دوره کنسرت‌های آنلاین موسیقی نواحی که تا بیست‌ و ششم مرداد‌ماه ادامه دارد، در شب‌های آینده در بازار بزرگ ایران با اجرای گروه‌هایی از لرستان، کرمانشاه، شرق خراسان، خوزستان، شمال خراسان و آذربایجان همراه خواهد بود.

این مجموعه کنسرت‌ها با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری بازار بزرگ ایران برگزار می‌شود.