سرویس موسیقی هنرآنلاین: اولین دوره کنسرت‌های آنلاین موسیقی نواحی از پنجشنبه 23 مرداد آغاز شد و به مدت چهار شب و در هر شب دو اجرا ادامه خواهد داشت. این مجموعه کنسرت‌ها با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری بازار بزرگ ایران برگزار می‌شود.

برنامه شنبه ۲۵ مرداد به موسیقی شرق خراسان با اجرای علی درافشان و غلام‌رسول صوفی در بخش اول و موسیقی خوزستان با اجرای احمد بیت‌سیاح و سعید سیاحی در بخش دوم اختصاص دارد.

علی درافشان نوازنده دوتار درباره اجرای خود و غلام‌رسول صوفی به خبرنگار هنرآنلاین توضیح داد: هنوز تصمیم قطعی برای رپرتوار کنسرت نگرفته‌ایم، اما به احتمال فراوان دوبیتی‌های منطقه و چند غزل را اجرا خواهیم کرد. بنده در این کنسرت به دوتار نوازی خواهم پرداخت و آقای صوفی نیز زحمت آواز را خواهند کشید.

او ادامه داد: به دلیل اینکه برای اجرای هر قطعه حدود 10 دقیقه زمان لازم داریم و با توجه به اینکه زمان کنسرت نیز تنها 45 دقیقه است، احتمالاً حدود 3 یا 4 قطعه را در این کنسرت اجرا خواهیم کرد. بنده از طریق علی ثابت‌نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران به این کنسرت دعوت شدم.

این هنرمند اضافه کرد: این روزها تدریس موسیقی نیز انجام می‌دهم و هنرجویان بیشتر به صورت حضوری آموزش می‌بینند و به عده کمی از هنرجویان نیز به صورت آنلاین آموزش می‌دهم؛ اما متاسفانه تدریس در شرایط موجود خیلی رضایت‌بخش نیست.

او تاکید کرد: متاسفانه شرایط بسیار نگران‌کننده است. ما از زمانی که ویروس کرونا وارد کشور شد تاکنون هیچ اجرایی را برگزار نکردیم.

درافشان در پایان هم گفت: خوشبختانه جوانان بیشتر به سمت ساز و آواز روی آوردند، اما مسئله این است که به آن‌ها بها داده نمی‌شود و هیچ امکاناتی به آن‌ها داده نمی‌شود.