به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی، محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت. در متن پیام وی آمده است: 

"به نام خدا

در روزگار ما، رسانه از تعریف متداول و عرفی خود فاصله گرفته است. توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی بر بستر فضای مجازی، این امکان را فراهم نموده با کمترین زحمت و فشردن چند کلید و ثبت چند لحظه، هر یک رسانه‌ای شویم و خبرنگاری. نه خبرگزاری می‌خواهد، نه وابستگی رسانه‌ای، نه نیازمند بیمه است و نه مسئولیت‌آور در قبال صحت و سقم خبر منتشره.

ساده‌انگاری است اگر از ذهن بگذرانیم این سهولت در انتشار خبر و به‌ظاهر ایفای رسالت خبرنگاری، جامعه را بی‌نیاز از خبرنگاران حرفه‌ای و بنگاه‌های حرفه‌ای اطلاع‌رسانی می‌کند.

شاید بر همین اساس هر سال هفدهم مردادماه، بهانه‌ای است برای یادآوری و ارج نهادن به تلاش‌های اصحاب رسانه. تلاشگرانی که علاوه بر رسالت آگاهی بخشی به جامعه، با نگاه و قلم نقادانه‌ خود، موجبات شفافیت، پاسخگویی به هنگام مسئولین، ممانعت از سقوط به پرتگاه کج روی و فساد و تمیز دادن سره از ناسره را فراهم می‌آورند.

به تلاش‌های خانواده بزرگ خبر و رسانه ارج می‌نهم و برای اهالی رسانه و به‌صورت ویژه خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر آرزوی سلامتی، تندرستی و ارتقای شرایط حرفه‌ای در وظیفه خطیری که بر عهده دارند، می‌نمایم."