سرویس موسیقی هنرآنلاین: از روز گذشته اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی توسط دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت ارشاد و بنیاد رودکی آغاز شد که تا 20 مرداد ادامه دارد و از طریق تلویزیون تعاملی تیوا به‌صورت رایگان قابل مشاهده است.

امیر اثنی‌عشری خواننده موسیقی ایرانی و عضو گروه آوای ابریشم امروز جمعه 17 مرداد همراه عماد حنیفه، حمیدرضا برزو، پویان گرامی و محسن فروغی در دومین روز این مجموعه برنامه، روی صحنه می‌رود،

او دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: گروه آوای ابریشم در کنسرت روز جمعه مجموعه‌ای را در دستگاه همایون اجرا کنیم. دو تصنیف، سه قطعه ضربی و ساز و آواز داریم.

او ادامه داد: به نظرم تنها کاری که در حال حاضر می‌توان انجام داد برای این که هم افرادی که اهل موسیقی هستند بتوانند برای کار کردن انگیزه پیدا کنند و هم مردمی که مخاطب این نوع موسیقی هستند بتوانند ارتباطشان با موسیقی را حفظ کنند، برگزاری کنسرت آنلاین است. متأسفانه عملاً شیوه‌های دیگر جواب نمی‌دهد، به دلیل این که اگر قرار باشد با فاصله‌گذاری اجتماعی در یک سالن کوچک کنسرت اجرا شود، عملاً افرادی که آن برنامه را برگزار خواهند کرد، بخش زیادی پول جمع کنند تا بتوانند هزینه سالن را پرداخت کنند. بنابراین برگزاری کنسرت آنلاین تنها راه موجود است و تجربیات جدیدی هم است البته اوایل این کار آزمون و خطا وجود دارد اما به نظرم چاره دیگری نداریم و حداقل تا یکی دو سال آینده باید با این موضوع کنار بیاییم و چه خوب است که بقیه همکاران نیز در قالب گروه‌های دیگر به اجرای این نوع کنسرت‌ها بپردازند.

این خواننده اضافه کرد: در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا تمام تمرکزم را بر روی تدریس آنلاین گذاشته‌ام و همچنین قرار است در هفته جاری به همراه دوستان عزیزم در گروه آوای ابریشم کنسرتی را به‌صورت آنلاین برگزار کنیم.

او تأکید کرد: بنده در حال حاضر دو آلبوم آماده انتشار دارم که تمام مراحل آن انجام شده و منتظر هستیم تا در فرصت مناسب آن‌ها را منتشر کنیم. یکی از این آلبوم‌ها را با آرش کاووسی انجام داده‌ایم که ایشان سرپرست گروه هستند و جواب آواز آن را نیز آقای رامین جزایری داده‌اند. آلبوم دیگری که در دست انتشار دارم، به سرپرستی پویان خلیلی و سیاوش کرمی است که آن آلبوم نیز در قالب یک گروه سه‌تار نوازی است و آن آلبوم نیز آماده انتشار است و به‌احتمال فراوان تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد.

اثنی‌عشری درباره تجربه آموزش آنلاین نیز بیان کرد: بنده از دو سال گذشته این کار را شروع کردم. شیوع ویروس کرونا، همکاران دیگر را نیز که در این حوزه فعالیت نمی‌کردند وارد جریان آموزش آنلاین کرد و مخاطبان نیز متوجه شدند که شاید تنها راه منطقی و معقول این باشد.

او در پایان گفت: در حال حاضر با توجه به شناختی که ایجاد شده و امکاناتی که فضای مجازی در اختیار هنرآموزان و هنرجویان گذاشته است، هر دو طرف می‌توانند به شناختی نسبت به هم برسند، برای این که ببینند کیفیت آموزش به چه صورت است. فکر می‌کنم این موضوع از جنبه‌هایی خوب شده است، خصوصاً برای علاقه‌مندانی که در شهرستان‌ها حضور دارند و حتی اگر کرونا را نیز پشت سر بگذاریم، بخش زیادی از هنرجویانی که به‌صورت حضوری در این کلاس‌ها شرکت می‌کردند نیز به دلیل صرفه‌جویی در وقتشان و همین‌طور هزینه‌های رفت و آمد، تمایل داشته باشند به‌صورت آنلاین در این کلاس‌ها حضور یابند.