به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایرنا، وحید آبیده بنیانگذار و مدیرعامل انجمن دوستی ایران و آمریکای شمالی گفت: اثر موسیقی مشترک هنرمندان ایرانی و آمریکایی با پیام امید و همبستگی مردمی منتشر می‌شود.

او افزود: هدف از تهیه و انتشار این اثر مشترک هنری نشان دادن همبستگی مردم ایران و آمریکا در این دوران سخت تاریخی ناشی از کرونا و لزوم امید به آینده است.

وی ادامه داد: پس از شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان، کشورهای متعددی با این معضل جهانی به شدت درگیر هستند و خسارت‌های انسانی و اجتماعی زیادی متحمل شده‌اند، از این رو در این شرایط، لزوم توجه به اتحاد و همبستگی بین مردم کشورها بیش از پیش احساس می‌شود.

کرونا تاکنون بیش از ۱۵ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۷۶۶ نفر را در ۲۱۰ کشور جهان از جمله امریکا و ایران مبتلا کرده است و اکنون امریکا با ۴ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۹۹۱ نفر در رتبه اول جهان قرار دارد.

کرونا تاکنون موجب مرگ ۶۳۶ هزار و ۵۷۵ نفر در جهان شده است و امریکا نیز با ۱۴۷ هزار و ۳۳۳ نفر در رتبه اول قرار دارد. ۹ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۷۶۶ نفر نیز که تاکنون به کرونا مبتلا شده بودند، بهبود یافته‌اند.

مدیر عامل انجمن دوستی ایران و آمریکای شمالی، همکاری فرهنگی بین هنرمندان ایران و آمریکا را مهم دانست و اضافه کرد: این انجمن از هنرمندان با استعداد ایرانی و آمریکایی دعوت کرد تا برای تولید یک اثر هنری کلاسیک از دو بخش پایانی اپرای سرسه اثر جورج فردریک هندل هنرمند اسطوره‌ای قرن هفدهم میلادی با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشند.

آبیده اضافه کرد: خوشبختانه این پیشنهاد با استقبال گرم هنرمندان در تهران و واشنگتن دی سی مواجه شد و دعوت انجمن را برای این همکاری تاریخی پذیرفتند. پس از آن در تهران ارکستر مجلسی همبستگی با حمایت بنیاد فرهنگی و هنری رودکی با حضور ۱۹ نفر از هنرمندان ایرانی تشکیل شد.

وی توضیح داد: با همکاری فوق العاده بنیاد رودکی تمام مراحل تمرین و ضبط این اثر ارزشمند هنری در تالار رودکی تهران به عنوان خاستگاه و خانه موسیقی کلاسیک ایران با موفقیت انجام شد که با توجه به شرایط فعلی و محدودیت‌های زیادی که وجود داشت در تمام مراحل تمرین و ضبط این اثر هنری پروتکل‌های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت و همچنین فاصله گذاری اجتماعی که در اجرای موسیقی کلاسیک امری غیر معمول است به طور کامل رعایت شد.

این فعال مدنی در آمریکا افزود: پس از پایان مراحل ضبط موسیقی و تهیه ویدئو از ارکستر مجلسی همبستگی در تهران، اثر موسیقی به ایالات متحده فرستاده شد تا هفت نفر از خوانندگان سرشناس آمریکایی با مدیریت و نظارت اپرای این سیریز در واشنگتن دی سی مراحل اجرای آواز و اپرا بر روی موزیک نوازندگان ایرانی را انجام دهند که این مرحله از کار نیز در آمریکا به پایان رسیده است. آبیده خاطر نشان کرد: پس از تدوین نهایی، این اثر مشترک هنری که محصول همکاری سازنده و تاریخی هنرمندان دو کشور است به زودی منتشر خواهد شد.

وی اظهار کرد: تهیه و تنظیم این کار مشترک هنری بیانگر علاقه مندی مردم دو کشور به همکاری با یکدیگر و همچنین توجه به حفظ همبستگی میان ملت‌ها در بحران‌های جهانی است.

مدیر انجمن دوستی ایران و آمریکای شمالی درباره چگونگی انتشار این اثر هم گفت: این اثر مشترک هنری از طریق حساب‌های رسمی انجمن دوستی ایران و آمریکای شمالی در شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های تلویزیونی در سطح وسیع انتشار خواهد یافت و امیدواریم مورد توجه و استقبال افکارعمومی و هنرمندان قرار بگیرد.

انجمن دوستی ایران و آمریکای شمالی با هدف آشنایی و نزدیکی مردم ایران، آمریکا و کانادا تأسیس شده است و عمده فعالیت‌های آن بر تبادلات فرهنگی، هنری و ورزشی برای تعمیق دوستی میان ملت‌ها تمرکز دارد.

از برنامه‌های پیشین این انجمن می‌توان به برگزاری نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی اساتید ایرانی در واشنگتن دی سی و همچنین اهدای تندیس برنز جهان پهلوان غلامرضا تختی به موزه و آرشیو آمریکایی ورزش به عنوان نخستین اثر پذیرفته شده در این موزه اشاره کرد.