سرویس موسیقی هنرآنلاین: کریم قربانی نوازنده ویولنسل و از داوران چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان درباره بازبینی آثار این دوره جشنواره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: آیتم‌هایی برای داوران از قبل تعیین شده که باید آثار را بر اساس آن آیتم‌ها بازبینی کنیم. این آیتم‌ها شامل مواردی چون موزیکالیته، سونوریته، حفظ ریتم و زیبانوازی است. همچنین توانایی شخص در اجرا هم برای داوران بسیار اهمیت دارد.

وی در خصوص اجرای برگزیدگان مرحله دوم جشنواره عنوان کرد: بهترین روش این است که نسبت به قطعه‌ای که قرار است اجرا کنند پشتکار داشته باشند و بسیار خوب تمرین کنند.

این نوازنده موسیقی در پاسخ به این سؤال که آیا جشنواره موسیقی جوان می‌تواند باعث پیشرفت جوان‌ها شود، توضیح داد: یکی از مهم‌ترین اهداف جشنواره ملی موسیقی جوان پیشرفت جوان‌هاست و هر سال شاهد پیشرفت جوان‌ها هستیم.

قربانی درباره برنامه‌های خود به هنرآنلاین توضیح داد: سالیان سال است که در هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها تدریس می‌کنم. گاهی به‌عنوان مهمان در ارکستر سمفونیک ملی شرکت می‌کنم. در ضبط اجراهای موسیقی فیلم و سریال‌های مختلف هم به‌عنوان نوازنده حضور داشته‌ام. اخیراً هم برای دو سه سریال در ماه مبارک رمضان مانند سریال "بچه مهندس 3" و چند سریال دیگر ساز زده‌ام.

وی در رابطه با آموزش موسیقی به‌صورت آنلاین گفت: من به‌طور صد درصد موافق آموزش آنلاین هستم، چون در حال حاضر مجبوریم و راه دیگری هم نداریم. تجربه‌ای که از کلاس‌های آنلاین به دست آورده‌ایم این بود که بچه‌ها پیشرفت بیشتری داشتند. البته این لزوماً به خاطر آموزش آنلاین نبوده، بلکه بچه‌ها در این مدت تعطیل بودند و زمان بیشتری برای تمرین می‌گذاشتند.

این مدرس موسیقی ادامه داد: آموزش موسیقی به‌صورت آنلاین سخت است، اما فعلاً مجبوریم و تا جایی که امکان دارد تلاش می‌کنیم برای بچه‌ها مفید واقع شویم.

قربانی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی به مسئولین هنرستان و دانشگاه مراجعه می‌کنیم به ما می‌گویند پروتکل‌های بهداشتی اجازه نمی‌دهد کلاس‌ها را حضوری برگزار کنیم، ولی دوست داریم اگر بشود حداقل دو هفته‌ یک‌بار هنرجویان را ببینیم تا اشتباه‌هایشان را از نزدیک به آن‌ها بگوییم.