به گزارش هنرآنلاین، والا وطن‌خواه مدرس کارگاه آواز ایرانی، با انتشار اطلاعیه‌ای در صفحه اینستاگرام، آمادگی خود را جهت برگزاری دوره آموزشی آواز ایرانی به صورت لایو اعلام کرد که مورد استقبال کاربران متعددی در این شبکه اجتماعی قرار گرفت.

والا وطن‌خواه که چند سالی است در زمینه آموزش ردیف و دستگاه‌های موسیقی ایرانی مشغول به فعالیت است و چندین ترم آموزشی آواز ایرانی را در دانشگاه تربیت مدرس برگزار کرده است، دستاورد این دوره‌ها را آشنایی بسیاری از علاقمندان با این هنر ایرانی اعلام کرد. او همچنین گفت: در این دوره علاوه بر هنرآموزان و دانشجویانی از استان‌های مختلف ایران، شرکت‌کنندگان فارسی‌زبان از کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا، انگلیس، کانادا، سوئد، تاجیکستان و..‌. در این دوره آموزشی شرکت داشتند.

وطن‌خواه گفت: در روزهای بهاری سال جدید که باید مثل همه ملت‌ها در خانه می‌ماندیم تا موجب قطع زنجیر شیوع ویروس کرونا شویم، بجای اینکه در اضطراب و استرس روزها را پشت سر بگذرانیم، تصمیم گرفتم به هموطنانم در هر کجا که باشند آواز ایرانی را آموزش دهم. من از طریق لایو اینستاگرام در صفحه کارگاه آواز ایرانی والا به هنرآموزان ارتباط دو سویه و جمعی برقرار کردم و از این طریق میزبان علاقه‌مندان بسیاری بودم. کارگاه آواز ایرانی روزهای دوشنبه، ساعت ۴ تا ۶ عصر به وقت تهران برگزار می‌شود. در طول هفته نیز ارتباط مستمر با هنرآموزان دارم و پاسخگوی سوالات آنها هستم. هنرآموزان هم با انگیزه و توانایی خودشان، مشغول تمرین و یادگیری درس هر هفته بوده و مدت زمانی را فارغ از اضطراب و استرس ویروس کرونا گذرانده‌اند. خوشبختانه کامنت‌های مثبتی از سوی هنرآموزان دریافت کردم که باعث خوشحالی من بود. در زمانی که فرهنگ و هنر کشورمان با موج گسترده‌ای از سبک‌های متعدد هنری جدید بیگانه و شبه هنری روبرو است که قصد کمرنگ کردن فرهنگ و هنر اصیل ایرانی را دارند و در تلاش القای فرهنگ و شبه هنر را به مخاطبان دارند، وظیفه‌ خود دانستم تا با اشاعه هنر موسیقی ایرانی، سعی در آشنایی کردن علاقمندان موسیقی ایرانی با تصانیف فاخر ایرانی داشته باشم.

وی گفت تاکنون دوازده جلسه این کارگاه به صورت لایو در صفحه اینستاگرامی "کارگاه آواز ایرانی والا" برگزار شده و تاکنون در این جلسات ردیف آوازی دستگاه ماهور و تصانیفی در آوازهای بیات اصفهان، ابوعطا و دشتی، نظیر خوشه‌چین، آمد نوبهار، بت چین، ماه من شاه من و بوی جوی مولیان، موسم گل، ماه من شاه من، بهار دلکش و... به هنرآموزان آموزش داده است. این دوره آموزشی آنلاین به صورت رایگان برگزار شده و با بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها، فعالیت خود را در دانشگاه تربیت‌مدرس از سر خواهد گرفت.

علاقمندان شرکت در کارگاه آواز ایرانی می‌توانند از طریق صفحه اینستاگرام این کلاس به نام avaz_TMU و یا تماس با شماره ۰۹۱۲۱۸۷۵۰۹۱ در کلاس‌های لایو این کارگاه شرکت نمایند.