سرویس موسیقی هنرآنلاین: نشست خبری حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دوشنبه دوم تیر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. در این نشست که سعید صدراییان مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری نیز در آن حضور داشت، تازه‌ترین فعالیت‌های این سازمان تشریح شد.

در ابتدای برنامه، صدراییان با اجرای یک فایل پاور پوینت شامل خلاصه‌ای از فعالیت‌های سازمان فرهنگی، گفت: در مدت شیوع بیماری کرونا ما تلاش خود را کردیم تا تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و استفاده کنیم.

سپس حجت‌الاسلام میثم امرودی برای ایراد سخنرانی به روی سن دعوت شد، او گفت: نزدیک به هفت ماه است که به‌عنوان مدیر در این مجموعه مشغول فعالیت هستم، قرار بود این نشست خبری زودتر از این برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا برگزاری آن تا به امروز به تعویق افتاد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: سه عنصر مهم در سازمان فرهنگی شامل فرهنگ، هنر و رسانه است که از اهمیت زیادی برخوردار است. این فضا باید توأم با آرامش کامل دور از حواشی باشد، در غیر این صورت فضایی غیرفرهنگی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: سازمان فرهنگی مجموعه‌ای بسیار گسترده است که متعلق به اهالی فرهنگ و علاقه‌مندان به آن است، ما در این مجموعه پردیس ملت را داریم که تنها پردیس تمام سینمایی است. این مجموعه و تمام مجموعه‌های سینمایی متعلق به شهرداری از امروز فعالیت خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر می‌گیرند. همچنین دو فیلم سینمایی تازه از روز چهارشنبه نیز اکران خواهد شد.

امرودی همچنین گفت: مردم ما مدت زیادی در قرنطینه بودند و سرگرمی نداشتند که این باعث خستگی آن‌ها شده است. به عقیده من باز شدن سینماها البته با رعایت نکات بهداشتی می‌تواند فضایی سالم را فراهم کند. علاوه بر این از اول تیر کلاس‌های فرهنگی و هنری در تمام زیرمجموعه‌های سازمان فرهنگی هنری آغاز شد و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری اضافه کرد: ما از نظر مالی با مشکلات بسیاری مواجه بودیم و هستیم و راه‌های بسیاری را طی کردیم تا توانستیم شاکله‌ سازمان را حفظ کنیم. می‌توانستیم بخشی از نیروهایمان را تعدیل کنیم، اما تلاش کردیم مشکلات را حل کنیم. پرداخت حقوق نیروهای انسانی سازمان کار بسیار دشواری بود که برای انجامش در این چند ماه با مشکلات بسیاری مواجه بودیم و درنهایت هم این مشکلات را حل کردیم.

او تأکید کرد: پیش از کرونا به پیشنهاد سازمان ساخت یک فیلم سینمایی با موضوع شهید قاسم سلیمانی در دستور کار قرار گرفت و این روزها مشغول رایزنی با دو کارگردان هستیم. گرچه هنوز منابع مالی مورد نیاز تولید این پروژه تأمین نشده است. حاج قاسم شخصیتی جامع‌الاطراف داشت، در نتیجه می‌توان فیلمی عاطفی با محوریت شخصیت او یا فیلمی اکشن درباره او ساخت که فعلاً این پروژه در مرحله جمع‌بندی به سر می‌برد.

او گفت: چند آلبوم موسیقی و دو سمفونی نیز در سازمان آمده کرده‌ایم که به‌زودی از آن‌ها رونمایی خواهد شد.