سرویس موسیقی هنرآنلاین: سالار زمانیان نوازنده تار و سه‌تار درباره فعالیت این روزهای خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: به تازگی "قطعه "مینیمال نوا" از من منتشر شد. این قطعه در واقع بخشی از مجموعه‌ "مینیمال‌ها" است که فرمت کامل آن در آینده منتشر خواهد شد. پایه‌ این اثر قطعه‌ای از دوست و هنرمند عزیز شهریار ایمانف است و من آن را بسط و گسترش دادم و تنظیم کردم.

او ادامه داد: این کار به پیشنهاد من براى دو ساز دوره‌ باروک، ماندولا و ساز سنتى سوئد اجرا شد. هنرمندان عزیز هم ضبط هر ساز را در منزل خود انجام دادند که شامل خاویار دایاز نوازنده‌ لوت باروک، خوان مانوئل نوازنده‌ ویولا دا گامبا، دیوید چادویک نوازنده نیکل هارپ و اریک بازیلیان نوازنده‌ ماندولا هستند.

این نوازنده همچنین گفت: در حال حاضر هم مشغول ضبط چند کار برای ارکستر زهی و آواز روی اشعار علیرضا کلیایی و دیگر شعرای معاصر نظیر حسین منزوی و سیمین بهبهانی هستم. آلبوم "اورتور" نیز مراحل پایانی خود را طی می‌کند. این کار مجموعه‌ای برای تار و کوینتت زهی و پیانو است و تاریخ انتشار آن فعلاً مشخص نیست.

زمانیان در پایان گفت: امیدوارم شرایط ناشی از شیوع کرونا ویروس رو به بهبود باشد تا ما هم بتوانیم روند کنسرت‌ها را از سر بگیریم. شخصاً با پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته‌ شده برای برگزاری اجرای صحنه‌ای موافق نیستم.